خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/01 - 15:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
راستینه با اشاره به اظهارات وزیر خارجه آلمان:

بایدن باید پاسخگوی عهدشکنی ترامپ باشد/ مذاکرات برجامی فرصتی برای قاره سبز است

نماینده مردم شهرکرد در مجلس گفت: اروپایی ها تلاش می کنند مذاکرات مجدد برجامی را لطفی در حق ایران تعبیر کنند و با حرکت رو به جلو مذاکره با آمریکا را فرصتی تاریخی جلوه دهند.

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات برجامی وزیر خارجه آلمان مبنی بر اینکه ایران آخرین فرصت برای نجات برجام را از دست ندهد، گفت: مثل روز روشن است که کشورهای اروپایی نقش جاده صاف کن سیاست های آمریکا را بازی می کنند.



نماینده مردم شهرکرد، بن و ‌سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اروپایی ها طی سال های گذشته با مجموعه اقداماتی تلاش کردند صرفا سیاست های آمریکا مقابل ایران را پیاده سازی کنند، اظهار کرد: بر این اساس اظهارات برجامی آلمانی ها نشان می دهد طراحی پیچیده ای از سوی دموکرات ها برای معطل نگه داشتن سیاست خارجی ایران صورت گرفته است.



وی ادامه داد: در واقع اروپایی ها تلاش می شود مذاکرات مجدد در حوزه برجام را لطفی در حق ایران تعبیر کنند و با حرکت رو به جلو مذاکره با آمریکا را فرصتی تاریخی جلوه دهند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بایدن باید پاسخگوی عهدشکنی ترامپ و جمهوری خواهان در مواجه با برجام باشد، افزود: کشورهای برجامی باید بدانند فرصت کنونی برای آمریکا و اروپا در راستای بازگشت به برجام و اجرای تعهداتشان است.



عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیاست خارجی ایران اسلامی مبتی بر حکمت، عزت و استقلال و حفظ منافع ملی است، خاطرنشان کرد: در این راستا مصوبه مجلس شورای اسلامی نشان داد دولت مکلف است از سیاست خارجی انفعالی خارج شود و با بهره گیری از ظرفیت ها، فرصت دوباره ای به کشورهای اروپایی برای به رسمت شناختن منافع برجامی ایران فراهم کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 310486
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار