خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/27 - 13:55
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
بیگی نژاد:

باید برای پیوند اقتصادی و فرهنگی در سفر رئیسی به سوریه برنامه ریزی شود

عضو هیات دوستی پارلمانی ایران-سوریه در مجلس تاکید کرد: در سفر رئیسی به سوریه باید برای پیوند اقتصادی و فرهنگی برنامه ریزی شود تا روز به روز تقویت و به نتیجه برسیم.

هادی بیگی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت سفر رئیس جمهور به سوریه، گفت: هر کشوری در دنیا تنها بماند از لحاظ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی آسیب می بیند. هر مجموعه و هر فکری برای خود جمعیت سازی جهانی می کند همه کشورها به دنبال این هستند که منافع خود را با کشورهای دیگر پیوند بزنند تا از آسیب ها مصون بمانند.



نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایران بر اساس تفکر اعتقادی که دارد با مجموعه از کشورها از لحاظ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ارتباط می گیرد تا بتواند از قدرت جهانی بهره مند شود. طی سال های بعد از انقلاب یکی از کشورهایی که توانستیم با آن ارتباط بگیریم و در زمینه های نظامی، اقتصادی به ما کمک  داد سوریه بود،  در زمان جنگ توانستیم از پشتیبانی نظامی و اقتصادی این کشور برخودار شویم و در ادامه پیوندهای فرهنگی که به دلیل اشتراک مذهبی بود برقرار شد.



وی ادامه داد: وقتی جنگی در سوریه اتفاق افتاد ایران به کمک سوریه رفت و پشتیبانی های سیاسی و نظامی از این کشور صورت گرفت اگر به این گذشته توجه نکنیم و تصور کنیم قرار است کار را از صفر شروع کنیم اشتباه کرده ایم این دو کشور در سخت ترین شرایط پشتیبان هم بودند نباید این را فراموش کنیم و به سادگی آن را از دست بدهیم.



بیگی نژاد اظهار داشت: در سطح سیاسی وقتی پیوندی برقرار می شود و روسای جمهوری گفتگو می کنند باید به سایر مسئولین سیاسی تعمیم یابد، وزرا، معاونین روسای جمهوری رفت و آمد داشته باشند تا ارتباطات سیاسی قوی شود. وقتی وزرا رفت و آمد دارند نیازمند پیوند اقتصادی می شویم تا از ظرفیت های دو کشور استفاده شود.



این نماینده مجلس با بیان اینکه توسعه ارتباط اجتماعی و فرهنگی را نیز دنبال می کنیم تاکید کرد: اگر این اتفاق ها بیافتد شبکه ای به وجود می آید که به راحتی از بین نمی رود و نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد. با توجه به مطالبی که گفته شد در سفر رئیسی به سوریه باید برای پیوند اقتصادی و فرهنگی برنامه ریزی شود تا روز به روز تقویت و به نتیجه برسیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 355498
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم