خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/07 - 17:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رئیس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور در مجلس:

باید از ظرفیت هموطنان خارج‌نشین برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در ایران استفاده کرد

رئیس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور در مجلس گفت: برای سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور در سرزمین مادری باید تدبیر ویژه ای شود تا آنها راحت تر اقدام به سرمایه گذاری و کارآفرینی کنند.

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ظرفیت ایرانیان خارج از کشور و رویکرد جدی دستگاه دیپلماسی برای حمایت از این افراد، گفت: آغوش کشور برای ورود هموطنانمان به این سرزمین باز است و هیچ مانعی برایشان وجود ندارد.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع بعد از سالها شورای عالی ایرانیان در دولت سیزدهم تشکیل جلسه داد و وزارت امور خارجه نیز درصدد پیگیری مسائل این افراد است. همچنین فراکسیون ایرانیان خارج از کشور در مجلس نیز دیدارهایی با هموطنانمان در کشورهای دیگر داشته و از نزدیک در جریان دغدغه های آنان قرار گرفته است.



وی با اشاره به اینکه متاسفانه جریانات رسانه ای غرب اجازه نمی دهد واقعیت ایران اسلامی به دنیا مخابره شود، ادامه داد: متاسفانه برخی از هموطنانمان از پیشرفت های کشورمان مطلع نیستند و در سفری که به کشور داشتند از دستاوردهای کشورمان شگفت زده شدند.



این نماینده مردم درمجلس یازدهم ضمن بیان اینکه نخبگان زیادی در میان هموطنان خارج نشین وجود دارند که می توانند به کشور خودشان خدمت کنند، افزود: نمایندگان مجلس از همه ظرفیت ها برای تسهیل حضور این افراد استفاده خواهند کرد.



سلیمی از علاقه مندی سرمایه گذاری در داخل کشور توسط ایرانیان خارج نشین گفت و تصریح کرد: برای سرمایه گذاری این افراد باید تدبیر ویژه ای شود تا آنها راحت تر اقدام به سرمایه گذاری و کارآفرینی کنند.



رئیس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایرانیان خارج از کشور سفیران سرزمین مادری خودشان محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: بر این اساس باید از آنها حمایت های لازم در حوزه های کنسولی و غیره صورت بگیرد تا بتوانند رسالت خودشان را به نحو شایسته تری محقق کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 359216
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم