خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/22 - 14:43
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
ابطحی در دیدار با رییس مرکز امور زنان و خانواده وزارت کشور؛

بانوان نقش مهمی در تشریح مسئله فلسطین دارند/ لزوم شبکه سازی بانوان اثرگذار در عرصه بین‌المللی

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین گفت: بانوان نقش مهمی در تشریح مسئله فلسطین دارند لذا شبکه سازی بانوان اثرگذار در عرصه بین‌المللی اهمیت دوچندان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست هم‌اندیشی و هماهنگی اجرای کمپین استفاده از ظرفیت مادران و بانوان ایرانی برای پرداختن به مسئله فلسطین صبح امروز (سه شنبه ۲۲ اسفندماه) با حضور سیدمجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین، اختری رییس مرکز امور زنان و خانواده وزارت کشور و دیگر مسئولان برگزار شد.

ابطحی در این جلسه با اشاره به اینکه افق های جدیدی در حوزه بین‌المللی در حال شکل گیری است، گفت: موضوع مذکور همان فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان است که سال‌ها پیش مطرح شد؛ ایشان در سخنان خود به خلق نظام جدید به طور واضح اشاره کرده بودند.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین با بیان وضعیت میدانی پس از عملیات طوفان الاقصی، اظهار کرد: امروزه تحلیل گران سیاسی عنوان می‌کنند هر کدام از طرفین جنگ کنار بکشد، طرف مقابل پیروز خواهد شد لذا صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند از مواضع خود کوتاه نیایند؛ هر چند این اقدام آنها نتیجه ای نخواهد داشت و شکست‌شان حتمی است.

وی افزود: در این میان باید یادآور شد حوزه سیاست خارجی کشورمان اقدامات زیادی برای حمایت از مسئله فلسطین انجام داده است؛‌ هرچند اعتقاد دارد باید در این زمینه با قدرت بیشتری حرکت شود.

ابطحی با بیان اینکه امروزه گفتمان عدالت خواهی و استکبارستیزی محور خواسته های همه آزادگان جهان است، گفت: در واقع فصل مشترک همه ملت ها عدالت بوده و در قرآن کریم نیز اشاره شده جدی به قسط و عدل شده است.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین در‌‌ این‌‌ راستا، بیان کرد: به عبارتی شکل گیری نظم نوین و دهکده واحد فقط در زمان حضرت ولی عصر (عج) محقق خواهد شد‌ و این وعده حق الهی است.

وی در ادامه به فساد در میان قوم یهود اشاره کرد و افزود: قوم یهودیت فساد گسترده در همه ابعاد داشته و این مهم در سراسر جهان وجود دارد لذا مبنای ظهور برقراری عدالت است.

وی بیان کرد: در این میان مشاهده می‌شود که موسساتی که امروزه مردم و افکار عمومی دنیا را در اعتراضات ضدصهیونیستی همراهی می‌کند، همگی درصدد عدالت‌خواهی هستند.

ابطحی در این زمینه، تصریح کرد: امروزه مشاهده می‌شود که دولت یهودی بر سر کار رژیم صهیونیستی قرار دارد و چنین جنایات ضدبشری را در سرزمین های اشغالی خصوصاً در غزه انجام می‌دهد.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می‌شود که اکنون هیچ فردی از دریافت برچسب ضدیهود بودن در غرب هراس ندارد زیرا این رژیم دیگر نتوانسته خودش را پشت پرده مخفی نگه دارد و دولت های غربی نیز نمی‌توانند با این ابزار بر افراد فشار وارد کنند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه تعالیم نژادپرستانه موجب شده شاهد جنایات جنگی رژیم اشغالگر قدس باشیم، ادامه داد:‌ این مهم درحالیست که کشورهای اسلامی که سازش کردند امروزه شرایط خوبی ندارند؛ در واقع هزینه مقاومت به مراتب کمتر از سازش است.

ابطحی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی شاهد رونق گفتمان دانشگاهی و مراکز علمی علیه رژیم غاصب اسرائیل هستیم، ادامه داد: بر این اساس پس از اجرای کمپین به صورت داخلی، باید شبکه سازی در عرصه بین‌المللی نیز شکل بگیرد زیرا دارای موضوع نقش آفرینی بانوان اهمیت دارد.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین تصریح کرد: کارگروه های تخصصی اتاق وضعیت فلسطین در حوزه زنان فعالیت دارند و می‌توان از ظرفیت آنان برای توسعه کمپین بهره برد.

ابطحی بیان کرد: در این میان باید یادآور شد دانشگاه ها، حوزه‌های علمیه بانوان، فعالان هنر و فرهنگ با محوریت سینما، تئاتر و موسیقی، همسران شهید، بانوان نیکوکار و خیر و غیره نیز ظرفیت‌های خوبی دارند که برای اجرای کمپین باید از آنها استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: بانوان در کشورهای اسلامی و غربی می‌توانند با شبکه سازی به مسئله فلسطین بپردازند و اقدام به روشنگری کنند.

گفتنی‌ است، اختری رییس مرکز امور زنان و خانواده وزارت کشور نیز به تشریح محورهای کمپین یاد شده پرداخت و بر ضرورت شناسایی بانوان اثرگذار استان‌ها و غیره در راستای تحقق این کمپین تاکید کرد./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 376525
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

تصاویر

آخرین اخبار