خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/20 - 17:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رئیس پارلمان کشورهای عربی در نخستین نشست کمیته فلسطین (APA)؛

ایستادگی مردم فلسطین در مقابل کشتارها در غزه به عنوان نماد خواهد ماند

رئیس پارلمان کشورهای عربی در نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی (APA)، گفت: ایستادگی مردم فلسطین در مقابل کشتارها در غزه به عنوان نماد خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، عادل العسومی رئیس پارلمان کشورهای عربی امروز (چهارشنبه، ۲۰ دی ماه) در نخستین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی(APA)، گفت: مردم غزه نزدیک به 3 ماه است که تحت بمباران شدید رژیم صهیونیستی قرار دارند و از لحاظ شرایط بهداشتی و انسانی در بدترین شرایط به سر می برند، از طرفی نیز بسیاری از افراد در غزه زیر آوارها مدفون شده و این وضعیت در تاریخ جهان ثبت خواهد شد و تمام کسانی که در مقابل این جنایات سکوت کرده اند شریک جرم رژیم صهیونیستی خواهند بود.



وی اضافه کرد: ما در ماه دسامبر در اتحادیه پارلمان کشورهای عربی جلسه ای را برای بررسی کمک های بشردوستانه و جلوگیری از ادامه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی برگزار کردیم، همچنین حق وتویی که آمریکا در جهت جلوگیری از توقف جنگ در غزه استفاده کرد را محکوم کردیم، از طرفی نیز اتحادیه کشورهای عربی به موسسات بین المللی هشدار داد که به وظایف اخلاقی و حقوق بشری خود پایبند باشند.



رئیس پارلمان کشورهای عربی اضافه کرد: ما در این جلسه مهم از دولت های خود خواهیم خواست که به ناتوانی و عدم تحرک سازمان ملل اعتراض کنند و شکایتی را به دادگاه بین المللی لاهه ارائه کرده تا جنایات رژیم صهیونیستی را پیگیری کنند و کمیته فلسطین که زاده این اتحادیه است در راستای کمک به ملت فلسطین کارهای خوبی انجام داده است.



وی بیان کرد: ما تمام تلاش خود را در جهت رفع چالش های مردم فلسطین به کار خواهیم گرفت و لازم است مواضع محکمی را به نفع مردم فلسطین اتخاذ کنیم. همچنین جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنیم، ایستادگی مردم فلسطین در مقابل کشتارها در غزه به عنوان نماد خواهد ماند و اولین حقوق مردم فلسطین تاسیس کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف است، این مردم از حق خود دفاع کرده و در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی ایستاده اند./



پایان پیام

  • کد خبر : 374470
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار