خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/28 - 10:53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس زاده مشکینی با اشاره به نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی:

ایران، خواهان افغانستانی پیشرفته همراه با ثبات سیاسی، اقتصادی و امن است

سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد ایران بارها اعلام کرده افغانستان باید کشوری پیشرفته و با ثبات سیاسی، اقتصادی و امن باشد زیرا وجود امنیت در افغانستان برای کشورمان دارای اهمیت است.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ‌ملت، در خصوص اهمیت برگزاری هفدهمین نشست اضطراری وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی درباره افغانستان، گفت: این نشست ها به پیشنهاد و ابتکار جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است؛ در واقع در نشست های قبلی ایران موضوع تشکیل دولت فراگیر از همه اقوام را ارائه کرد لذا مقرر شد در نشست های دیگر نیز این مهم پیگیری شود.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبیعتا این نشست ها ادامه خواهد داشت تا افغانستان شاهد آرامش و امنیت باشد، اظهار کرد: کشورمان بارها اعلام کرده افغانستان باید کشوری پیشرفته و با ثبات سیاسی، اقتصادی و امن باشد زیرا وجود امنیت در افغانستان برای کشورمان دارای اهمیت است.



وی با بیان اینکه ایران در مسیر یاد شده جدی بوده و دارای حسن نیست است، ادامه داد: بر این اساس امیدواریم با کمک همسایگان راه چاره ای برای افغانستان اتخاذ شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: فصل سرما نزدیک است و متاسفانه مردم این کشور با مشکل تامین سوخت مواجه هستند؛ در این میان وضعیت اقتصادی این کشور نیز دارای نابسمانی است که نیاز به حمایت همه کشورها برای کنترل شرایط نامناسب دارد.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک تشکیل دولت فراگیر در این کشور به برقراری ثبات سیاسی و امنیتی کمک خواهد کرد از این رو اعضای سازمان همکاری اسلامی می توانند در تحقق این امر نقش آفرین باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 333898
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار