خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/19 - 17:58
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
گلرو در دیدار با مشاور رییس‌جمهور سوریه :

ایران و سوریه در دوران تحریم حامی و پشتیبان یکدیگر باشند

اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه در دومین روز سفر به دمشق با بثینه شعبان مشاور رییس‌جمهور این کشور دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  گروه اعزامی هیأت گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه به ریاست  عباس گلرو در ادامه دیدار با مقامات سوریه با بثینه شعبان مشاور رییس‌جمهور این کشور درباره تحولات منطقه، اوضاع پساداعش و همچنین ارتقاء سطح تعاملات و افزایش  مناسبات گروه های دوستی پارلمانی بحث و تبادل نظر کردند.



عباس گلرو نایب نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران -  سوریه، با بیان اشتراکات فرهنگی، دینی و تاریخی و علاقمندی مردم دو کشور به فرهنگ یکدیگر، بسط و گسترش تعاملات فرهنگی و اجتماعی را حایز اهمیت دانست.



وی در همین راستا با اشاره به جنگ تحمیلی علیه ایران و تهاجم تکفیری‌ها و داعش به سوریه و حمایت همه جانبه دو کشور از یکدیگر، ابراز داشت:جمهوری اسلامی ایران و سوریه در گذر زمان دوستان پایدار و پشتیبان در هیاهوی تحولات و بحران ها  هرگز در شرایط سخت یکدیگر را رها نکرده اند.



گلرو با اشاره به موضوع رسانه، جنگ روایت ها و گفتمانها در جامعه فراگستر کنونی تاکید داشت:توجه و تمرکز روی اندیشکده ها و امور فکری بین دو کشور ضروری است و ایران و سوریه برای ترسیم چشم انداز پیش روی، نیاز به ایجاد اندیشکده هایی برای حل و فصل نگرش‌های پیرامونی دارند.



نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه تقویت مناسبات گروه های دوستی پارلمانی را هموار کننده مسیر در پیشبرد علاقمندی های دو کشور عنوان کرد و تصریح کرد: گروه های دوستی پارلمانی و کمیسیون‌های مشترک تسریع کننده تعاملات و تقویت کننده روابط فیمابین دولتها هستند و تعاملات پارلمانی دو کشور در این زمینه پر اهمیت است.



نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی توجه ویژه به حوزه اقتصاد را زیر و بنای  تعاملات  و مراودات عنوان و خاطرنشان کرد:ضرورت دارد که با ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی، دو کشور در دوران تحریم، حامی و پشتیبان یکدیگر باشند.



رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره تحولات منطقه و سوریه نیز اظهار داشت:: جمهوری اسلامی ایران، سوریه را شریک راهبردی خود در منطقه دانسته و به دقت تحولات منطقه و سوریه را دنبال می‌کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواستار تقویت مناسبات دو کشور در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی_تجاری شد و  عنوان داشت:جدیت و پیگیری در به فعلیت رسانیدن قراردادهای فی‌مابین باعث انتفاع مردم دو کشور و تقویت بنیه دفاعی و اقتصادی دو کشور خواهد شد .



نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه، سرمایه گذاری بخشهای خصوصی، تجار و بازرگانان  در دوران پساداعش در سوریه را کمک به زیرساخت های این کشور بر شمرد و خواستار  همکاری بیش از پیش سوریه با سرمایه گزاران  ایرانی در این موضوع شد.



بثینه شعبان مشاور رییس جمهور سوریه نیز با اشاره به  دوران بحران سوریه و مبارزه ایرانیان همدوش سوری‌ها  گفت:امروزه امنیت ملت سوریه مرهون دلاور مردی سوریها و ایرانیانی است که در کنار هم به مبارزه با داعش و تروریسم پرداختند. وی در همین راستا با یاد از سپهبد سلیمانی افزود:مردم، دولت و رییس جمهور سوریه بر این باورند؛ جانفشانی ایرانیها در گذر از بحران سوریه فراموش شدنی نخواهد بود و تاریخ حمایت ایران از ملت سوری را به خاطر خواهد سپرد.



مشاور رییس‌جمهور سوریه، توجه ویژه به ابعاد اقتصادی فی‌مابین و تلاش در جهت ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی را مهم شمرده و خواهان توجه ویژه به این مقوله شد.



وی در پایان این دیدار، از مردم، دولت و رهبری ایران که حامی و پشتیبان ملت و دولت سوریه در شرایط سخت بودند تشکر و قدردانی کرد.



در این دیدار که در کاخ ریاست جمهوری برگزار شد، دیگر اعضای هیئت گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه، شامل آقایان: احمد حسین فلاحی نماینده مردم همدان، جعفر راستی نماینده شبستر، احمد آوایی نماینده دزفول و همچنین سرکار خانم فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین نیز حضور داشته که هر کدام به طرح دیدگاه های خود در زمینه های مورد علاقه پرداختند./



پایان پیام

  • کد خبر : 322843
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار