خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/09 - 18:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عزیزی:

ایران هیچ تغییر ژئوپولتیکی در منطقه را نمی‌پذیرد/ ارمنستان و آذربایجان با یکدیگر گفتگو کنند

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد ایران ضمن دعوت به مذاکره میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، با شفافیت اعلام کرده هر نوع اقدام که منتهی به تغییر ژئوپولتیک منطقه و وارد شدن خدشه به جغرافیای منطقه بشود را به هیچ عنوان نمی پذیرد.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر اینکه ایران با هرگونه تغییر در ژئوپولتیک منطقه قفقاز مخالف است، گفت: جمهوری اسلامی بارها عنوان کرده مذاکره و گفتگو یکی از مسیرهای مهم بوده که می تواند راه حل مناقشات رخ داده میان کشورهای منطقه است.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این زمینه، اظهار کرد: در واقع اگر سیاست مذکور محقق شود، می توانیم شاهد تداوم بخشی به امنیت و ثبات و حتی ارتقاء فرصت های اقتصادی در منطقه باشیم.



وی در خصوص مناقشه ایجاد شده میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، ادامه داد: ایران ضمن دعوت به مذاکره طرفین، با شفافیت اعلام کرده هر نوع اقدام که منتهی به تغییر ژئوپولتیک منطقه و وارد شدن خدشه به جغرافیای منطقه بشود را به هیچ عنوان نمی پذیرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این راستا نیز با همه ظرفیت ها داخلی و خارجی جلوی چنین اقداماتی را خواهد گرفت و هیچ هراسی هم از انجام این کار ندارد.



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید همه کشورها تلاش کنند تا شاهد توسعه روابط میان کشورهای همسایه باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 358042
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم