خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/12/11 - 13:17
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
جلال زاده در دیدار مجازی با همتای کوبایی:

ایران همواره مخالف جنگ است/ انتقاد از استانداردهای دوگانه غرب درباره موضوعات بین‌المللی

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تحولات اخیر منطقه بویژه در اوکراین، گفت: کشورهایی که امروز برای جنگ در اوکراین اشک می‌ریزند 8 سال در برابر جنایت و کشتار مردم بیگناه و کودکان مظلوم یمن سکوت کردند. جمهوری ‌‌‌اسلامی ایران همواره مخالف جنگ بوده و همچنان مخالف اعمال استانداردهای دوگانه غرب و آمریکا در موضوعات مختلف بین‌المللی نیز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، وحید جلال‌زاده و ماریا یولاندا فرر گومژ روسای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجالس جمهوری اسلامی ایران و کوبا طی نشست مجازی(وبینار) با یکدیگر گفتگو و تبادل نظر کردند.



وحید جلال‌زاده در این نشست مجازی با اشاره به نقش مجالس در توسعه و گسترش ارتباطات، تصریح کرد: مجالس جمهوری اسلامی ایران و کوبا می‌توانند دولت‌های دو کشور را به تقویت مناسبات و استفاده بهتر از ظرفیت‌ها برای توسعه روابط سوق دهند.



وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و کوبا روابط عمیقی دارند و پیوندهای تاریخی و ضد استکباری، فرصتی برای تعاملات هرچه بیشتر در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی فراهم کرده است.



نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از روند رو به رشد ارتباطات فیمابین خاطرنشان کرد: روابط سیاسی جمهوری اسلامی ایران و کوبا در سطح مطلوبی قرار دارد اما روابط اقتصادی و تجاری به موازات مناسبات سیاسی رشد پیدا نکرده که باید با برنامه ریزی مناسب به تحکیم و تقویت تعاملات کمک کرد.



وی با محکوم کردن تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و کوبا تاکید کرد: ‌همکاری های فیمابین در عرصه‌های مختلف به ویژه در زمینه اقتصادی برای شکست تحریم‌ها موثر خواهد بود.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی کمیته‌ای تحت عنوان کشورهای تحریمی تشکیل شده است و تلاش داریم تا همکاری‌های نزدیک‌تر و گسترده‌تری بین مجالس کشورهایی که تحت تحریم‌های ناعادلانه آمریکا قرار گرفته‌اند، برقرار کنیم.



وی با تاکید بر اینکه ملت‌های مقاوم و مستقل در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا پیروز هستند، گفت: مردم قهرمان ایران و کوبا نمونه بارز ایستادگی و مقاومت در مقابل زورگویی های آمریکا هستند.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات اخیر منطقه به ویژه در اوکراین، خاطرنشان کرد: کشورهایی که امروز برای جنگ در اوکراین اشک می‌ریزند 8 سال در برابر جنایت و کشتار مردم بیگناه و کودکان مظلوم یمن سکوت کردند. جمهوری ‌‌‌اسلامی ایران هموا ه مخالف جنگ بوده  و همچنان مخالف اعمال استانداردهای دوگانه غرب و آمریکا در موضوعات مختلف بین المللی نیز  است.



تحریم‌های آمریکا علیه کوبا و ایران دو کشور را قوی‌تر کرده است



خانم ماریا یولاندا فرر گومژ رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان کوبا نیز در این نشست مجازی برگزاری دیدارها و گفتکوها دوجانبه را زمینه‌ساز تقویت مناسبات فیمابین دانست و گفت: پارلمان‌های کوبا و ایران نقشی مهم و تاثیرگذار در گسترش روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف به ویژ در زمینه اقتصادی برعهده دارند.  



وی با تقدیر از حمایت‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و کوبا از یکدیگر در مجامع بین‌المللی و با اشاره بر همبستگی دو ملت، بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در تقویت مناسبات در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه همکاری‌های اقتصادی تاکید کرد.



رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان کوبا با بیان اینکه، آمریکا هیچ‌گونه احترامی برای قوانین و حقوق بین‌المللی قائل نیست، تصریح کرد: تحریم‌های آمریکا علیه کوبا و جمهوری اسلامی ایران با مقاومت مردم، دو کشور را قوی‌تر کرده است./

پایان پیام

  • کد خبر : 338065
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار