خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/04 - 08:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی:

ایران نقش اثرگذار در نشست چهارجانبه سوریه دارد/ شاهد شکست سیاست منزوی کردن تهران هستیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سیاستمداران کاخ سفید با دامن زدن به دسیسه ایران هراسی تلاش های بیشماری کردند که جمهوری اسلامی را به انزواء بکشانند اما مشاهده می شود که این رویه امروزه بالعکس است.

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با برگزاری نشست چهارجانبه سوریه با حضور ایران در مسکو، گفت: جمهوری اسلامی به عنوان کشوری اثرگذار برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه شناخته می شود و بازیگر مهمی در معادلات منطقه ای و حتی جهانی بشمار می رود.



نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالیست که سیاستمداران کاخ سفید با دامن زدن به دسیسه ایران هراسی تلاش های بیشماری کردند که جمهوری اسلامی را به انزواء بکشانند اما مشاهده می شود که این رویه امروزه بالعکس است.



وی با اشاره به اینکه حضور ایران در نشست یاد شده کمک شایانی به برطرف شدن مشکلات سوریه از جمله بازسازی این سرزمین می کند، ادامه داد: بحران سیاسی سوریه در قالب نشست های آستانه برطرف شد و اکنون دستورکارهای دیگری وجود دارد که باید حل و فصل شوند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بدون شک جمهوری اسلامی با حضور در نشست چهارجانبه سوریه که با میزبانی مسکو برگزار می شود، می تواند نقش مکمل خوبی را ایفا کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین نباید فراموش کرد که در این نشست تلاش خواهد شد موضوع حسن همجواری و بهبود روابط سوریه با همسایگانش مورد توجه قرار بگیرد زیرا به تثبیت صلح و امنیت پایدار منطقه کمک شایانی خواهد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 359141
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم