خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/29 - 14:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رئیس گروه دوستی ایران و افغانستان:

ایران نسبت به مهاجران افغانستانی بی تفاوت نیست اما جامعه جهانی باید مسئولانه تر رفتار کند

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان گفت:جمهوری اسلامی ایران در مقابل موج فزاینده مهاجران افغانستانی بی تفاوت نیست و مانند چند دهه گذشته رفتار خواهد اما جامعه جهانی نیز باید مسئولانه تر عمل کند.

علی جدی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به موج جدید مهاجران افغانستانی به دلیل شرایط اخیر این کشور تاکید کرد:با توجه به مشترکات تاریخی و فرهنگی و وظیفه انسانی ما نمی توانیم در مقابل مهاجران بی تفاوت باشیم اما مدیریت و ساماندهی آنها یک ضرورت است و باید برای آن برنامه ریزی شود.



وی افزود: مجامع بین المللی باید ورود کنند و ادعا های خود را در بحث حقوق بشر به شکل عملیاتی در آورند و با یک هماهنگی و همکاری به وظیفه خود عمل کنند و توجه کنند کشور ما تحت فشار است و برای حفظ امنیت منطقه باید این سازمان ها فعالانه تر عمل کنند.



نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بخشی از مهاجران از ایران عبور می کنند و به سمت کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپایی حرکت می کنند و بخشی از آنها در کشورمان باقی می مانند اما کمک ویژه ای از سمت کشورهای خارجی و سازمان های بین المللی از سوی کشورمان دریافت نشده و بار اصلی فرهنگی و امنیتی افزایش مهاجران متوجه ما است. 



وی در پایان گفت:یک اردوگاه مرزی برای مهاجران ایجاد شده و برخی از این افراد در آن اردوگاه اسکان داده شدند اما همه این افراد نیز از طریق راه های مجاز وارد کشور نمی شوند و از نظر امنیتی مخاطراتی را هم برای خود و هم برای کشور میزبان ایجاد می کنند./



پایان پیام.

  • کد خبر : 331685
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار