خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/26 - 19:50
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو کمیسیون امنیت ملی در دیدار با سفیر عراق در تهران:

ایران در مقابله با تروریست‌های تکفیری داعش در کنار ملت عراق و سوریه بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار با سفیر عراق در تهران گفت: در مقابله با تروریست های تکفیری داعش، دولت و ملت ایران در کنار ملت عراق و سوریه بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر عراق در تهران ظهر امروز (یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱) با حضور در مجلس با سارا فلاحی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.



فلاحی در ابتدای این دیدار با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی ایران از برقراری ثبات و امنیت در عراق، گفت: روابط تهران و بغداد از نظر سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارای قدمتی تاریخی است و امیدواریم این روابط هر چه بیشتر تقویت و تحکیم یابد.



وی با بیان اینکه ایران همواره خواستار حل مشکلات منطقه از طریق گفت و گو بوده است، ادامه داد: در مقابله با تروریست های تکفیری داعش، دولت و ملت ایران در کنار ملت عراق و سوریه بودند و در دوران پسا داعش این آمادگی در دولت ایران وجود دارد تا کمک‌های لازم را به سوریه و عراق برای بازسازی زیرساخت های این دو کشور داشته باشد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو مصوبه پارلمان عراق برای جرم انگاری برقراری روابط با رژیم صهیونیستی و خروج آمریکا از این کشور، اظهار کرد: حضور کشورهای فرامنطقه ای در عراق به ضرر مردم این کشور و منطقه است و امنیت کشورهای خاورمیانه را با چالش جدی مواجه می کند.



نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت ارتقا روابط اقتصادی و سیاسی با عراق، گفت: لازم است برای پیشبرد اهداف و تسهیل امور، کنسولگری عراق در ایلام تاسیس و نیز بازارچه های مرزی بین دو کشور فعال شود.



سفیر عراق در تهران: تأسیس کنسولگری عراق در ایلام را پیگیری خواهیم کرد



نصیر عبدالمحسن عبدالله نیز در این دیدار، گفت: با توجه به روابط تاریخی دو کشور و وجود 1500 کیلومتر مرز مشترک باید تلاش شود که روابط فیمابین بیش از گذشته گسترش یابد.



وی در بخش دیگری افزود: پیگیری های لازم در خصوص تاسیس کنسولگری عراق در ایلام را از طریق وزارت امور خارجه عراق انجام خواهیم داد.



سفیر عراق در تهران در خصوص فعال شدن بازارچه های مرزی دو کشور، اظهار کرد: امیدواریم در جلسات آتی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور این موضوع مورد توجه جدی قرار گیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 345920
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار