خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/09 - 11:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی:

ایران خواهان ارتباط با عربستان و سایر کشورها بر اساس اصول منطقی است

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: اینگونه نیست که ایران بخواهد دور خود دیوار بکشد و نخواهد با عربستان و سایر کشورهای منطقه و دنیا ارتباط برقرار نکند، بلکه اعتقاد داریم روابط متقابل باید بر اساس اصول منطقی بین کشورها حاکم باشد.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نقش آفرینی عراق برای برقراری ارتباط تهران و ریاض گفت: خطوط قرمز ایران در زمینه ارتباط با سایر کشورها و دولت های دنیا مشخص است، جز رژیم صهیونیستی منعی برای تعامل و ارتباط نداریم، البته اگر آمریکایی ها دست از زورگویی بردارد می توان با آنها تعامل و گفت‌وگو داشت.



نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سیاست جمهوری اسلامی ارتباط با همه کشورهای منطقه است ایران دست دوستی و تعامل خود را به سوی همه کشورها دراز کرده است. در این میان آمریکایی ها باید اثبات کنند تغییر کرده اند، دست از شرارت بردارند و باید تضمین دهند، چرا که بدون تضمین و اثبات هر گونه مذاکره با واشنگتن امتیازی برای ایرن نخواهد داشت.



سلیمی اظهار داشت: هدف آمریکا از مذاکره دیکته کردن خواسته های خود به ایران است، هر زمان آمریکا از گرگ صفتی خود بردارد ایران حاضر است با این کشور نیز تعامل داشته باشد.



وی تاکید کرد: بنای ما با همه کشور ها تعامل و گفت و گو است، چرا که ارتباط و تعمیق بین کشورهای منطقه حتما می تواند کسانی که در منطقه دنبال آتش افروزی اند را مایوس کند.



عضو هیات رئیسه مجلس گفت: اینگونه نیست که ایران بخواهد دور خود دیوار بکشد و نخواهد با عربستان و سایر کشورهای منطقه و دنیا  ارتباط برقرار نکند، بلکه اعتقاد داریم روابط متقابل باید بر اساس اصول منطقی بین کشورها حاکم باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 324042
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار