خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/26 - 16:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
میرتاج الدینی:

ایران به کاهش تنش بین اوکراین و روسیه کمک خواهد کرد

نایب رئیس فراکسیون نیروهای انقلاب در مجلس تاکید کرد: ایران همواره به دنبال آرامش در منطقه و حل مسائل از طریق مذاکره است در خصوص جنگ روسیه و اوکراین هم همین اعتقاد را داریم و نقش مثبتی ایفا خواهیم کرد.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به دعوت وزیر خارجه اوکراین از همتای ایرانی خود برای سفر به این کشور گفت: ایران همواره برای رفع و حل مسائل منطقه و کشورهایی که با ایران ارتباط دارند، علاقه مند و پیشرو بوده است، جمهوری اسلامی تلاش کرده برای ایجاد ثبات و آرامش در منطقه نقش مثبت و تاثیرگذاری داشته باشد.



نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس ادامه داد: ایران با دو کشور روسیه و اوکراین رابطه سیاسی و اقتصادی مناسبی دارد و همواره تلاش می کنیم روابط مان را تقویت کنیم از سوی دیگر رویکرد ما هرگز گسترش جنگ نبوده و می خواهیم هر دو کشور هر چه زودتر به تنش پایان دهند و مسائل خود را از طریق دیپلماسی و مذاکره حل کنند.



وی تاکید کرد: ایران در تنش مسکو و کی یف بی طرف بوده و از مقامات هر دو کشور خواسته هر چه زودتر به تنش و جنگ پایان دهند چرا که منافع کشورها با جنگ تامین نمی شود.



عضو هیات رئیسه فراکسیون نیروهای انقلاب در مجلس بیان کرد: از دعوت وزیر خارجه اوکراین برای حضور در این کشور استقبال می کنیم چرا که خواهان رفع تنش ها و کمک به مردم منطقه، اوکراین و روسیه هستیم. اعتقاد داریم تنش ها باید از طریق گفتگو حل شود و ایران برای رسیدن به این هدف کمک خواهد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 345898
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار