خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/18 - 14:16
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
نجف زاده در دیدار با گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران:

ایران برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه آماده همکاری با ترکیه است

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در دیدار با گروه دوستی پارلمانی ترکیه، اقدامات ارزشمند ترکیه در انجام هماهنگی و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه را تحسین کرد و گفت : جمهوری اسلامی ایران در این خصوص آماده همکاری با جمهوری ترکیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ عادل نجف زاده، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه و ایران صبح امروز سه شنبه (18 اردیبهشت ماه) میزبان گروه دوستی پارلمانی ترکیه بود و با کیهان تورکمن اوغلو رئیس گروه دوستی پارلمانی و اعضای این گروه در مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

وی، در ابتدای این دیدار ضمن خوش آمدگویی و ابراز خرسندی از سفر گروه دوستی جدید پارلمان ترکیه به جمهوری اسلامی ایران، تشکیل این گروه در پارلمان ترکیه را به رئیس و اعضای این گروه تبریک گفت و خواستار فعال‌تر شدن دیپلماسی پارلمانی میان دو کشور شد.

رئیس گروه دوستی و پارلمانی ایران و ترکیه با بیان اینکه دولت و پارلمان جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با ترکیه در همه سطوح علاقمند هستند، افزود: ما جایگاه ویژه‌ای برای جمهوری ترکیه قائل هستیم و معتقدیم دیپلماسی پارلمانی پشتیبان دیپلماسی رسمی است و بر اهمیت تقویت و توسعه روابط پارلمانی در سطوح مختلف تاکید داریم.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، در ادامه با اشاره به روابط تجاری و اقتصادی ایران و ترکیه، بیان کرد: روابط اقتصادی میان دو کشور چندان متناسب با ظرفیت‌ها و روابط دوستانه دو کشور نیست و باید تلاش شود تا حجم تجارت میان دو کشور افزایش یابد و در این راستا اصلاح قرارداد تجارت ترجیحی ایران و ترکیه اجتناب نا‌پذیر و مهم است.

وی افزود؛ از نظر اقتصادی، دو کشور مکمل یکدیگر هستند و باید در این خصوص چاره‌ای اندیشیده شود.

نجف زاده در پایان این دیدار اظهار کرد: ایران و ترکیه اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند نشان دادن همبستگی و هوشیاری خود با همفکری و تقویت گفتگوها و رایزنی‌های فی ما بین در خصوص موضوعات منطقه‌ای به ویژه تحولات فلسطین هستند و در قالب  همکاری‌های دو یا چند جانبه این مهم قابل تحقق است.

وی همچنین اقدامات ارزشمند ترکیه در انجام هماهنگی و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه را تحسین کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در این خصوص آماده همکاری با جمهوری ترکیه است.

کیهان تورکمن اوغلو  نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از روابط دوجانبه بین ایران و ترکیه، ابراز امیدواری کرد تا این سفر به تقویت بیش از پیش روابط بین دو کشور منجر شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه با اشاره به 10 موافقت نامه امضا شده میان دو کشور در سفر سال گذشته ریاست محترم جمهور به آنکارا ابراز امیدواری کرد این سفر در جهت پیگیری این اسناد مثمر ثمر باشد./

پایان پیام

  • کد خبر : 378106
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار