خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/22 - 10:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مقتدایی با اشاره به سفر امیرعبداللهیان به چین:

ایران با نگاه به آسیا می تواند معادلات بین المللی را بازتعریف کند

نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد قرارداد بلند مدت 25 ساله ایران و چین ابعاد مختلف تجاری، خدمات فنی و سرمایه گذاری مشترک را در بر می گیرد.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت سفر وزیرخارجه کشورمان به چین و مذاکره درباره توافقنامه ۲۵ ساله، گفت: همکاری تهران و پکن می تواند به عنوان مبنایی برای همکاری ایران با کشورهای بزرگ آسیایی و همسایه مورد توجه قرار بگیرد.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سالهاست در زمینه ارتباط با آسیا نقص داشته ایم، اظهار کرد: این مهم در حالیست که به نظر می رسد دولت سیزدهم با عبرت گرفتن از روند قبلی و رفتارهای اروپایی ها، این‌بار با جدیت بیشتری به دیپلماسی همسایه محوری و آسیایی نگاه می کند.



وی ادامه داد: بر این اساس در سال های گذشته  و در اواخر دولت قبلی خصوصا در شروع فعالیت دولت فعلی مبنای جدید برای همکاری با کشورهای آسیایی مورد توجه قرار گرفته و در حوزه سیاست خارجی این روند شدت گرفته است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: می توان اذعان کرد سفر رییس جمهور کشورمان به روسیه و سفر امیرعبداللهیان به چین از جمله مراوداتی است که طراحی شده و می تواند در ارتقاء جایگاه آسیا در سیاست خارجی ایران و اقتصاد بین المللی کشورمان و همچنین تقویت روباط با کشورهای همسایه کمک کند.



مقتدایی با اشاره به اینکه قرارداد بلند مدت 25 ساله ایران و چین ابعاد مختلف تجاری، خدمات فنی و سرمایه گذاری مشترک را در بر می گیرد، گفت: ایران زمینه های متعدد همکاری با چین دارد از این رو قرارداد 25 ساله می تواند به عنوان مبنای رفتار استراتژیک و بلندمدت با دیگر کشورها مورد توجه باشد.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت ایران به عنوان کشوری دارای قدرت سیاسی و اقتصادی در آسیا شناخته می شود و بر این اساس می توانیم همکاری با کشورهای آسیایی را تقویت کنیم؛ بدون شک ایران با نگاه به آسیا می تواند معادلات بین المللی را بازتعریف کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 335535
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار