خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/11 - 11:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
جدی مطرح کرد

ایجاد دولت فراگیر در افغانستان راهی برای جلوگیری از تکرار خیانت های آمریکا

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان مجلس اعتقاد دارد در واقع اگر طالبان برای نگه داشتن خودش در راس قدرت وابسته به آمریکا شود، سرنوشت اشرف غنی در انتظارش خواهد بود مگر اینکه با کمک کشورهای صاحب نفوذ منطقه در راستای ایجاد دولت فراگیر تلاش کنند و به همه اقوام و گروه ها مانند تاجیک‌ها، هزاره ها و غیره نقش دهند.

علی جدی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، در واکشن به اظهارات رئیس‌جمهور فراری افغانستان مبنی بر اینکه دلیل اصلی سقوط ناگهانی افغانستان اعتماد به آمریکا بوده است، گفت: متاسفانه هر جایی که آمریکایی ها حضور یافته اند، ناامنی و بی ثباتی افزایش داشته است.



نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خوی استکباری سیاستمداران کاخ سفید زمینه آسیب دیدن افغانستان را رقم زده است، اظهار کرد: این مهم در حالیست که اشرف غنی و کرزای نیز به عنوان دست نشانده آمریکایی ها در این کشور حضور داشتند.



وی ادامه داد: به عبارتی تا زمانی که گزینه های ایالات متحده در افغانستان مانند غنی تاریخ مصرف داشتند از آنها استفاده کردند و آنها نیز کامل در اختیار این کشور بودند اما با اتمام تاریخ مصرف، کنار گذاشته شدند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه اگر این افراد میان خودشان وحدت ایجاد می کردند تا دولت خوب تشکیل شود، افغانستان دچار آسیب نمی‌شد، افزود: در واقع اگر کنشگرهای مختلف در افغانستان نقش داشتند، می توانستند توسعه این سرزمین را رقم بزنند.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر طالبان می خواهند برای افغانستان کاری انجام دهد، باید همه مردم را در شکل گیری دولت فراگیر سهیم کند، خاطرنشان کرد: در واقع اگر طالبان برای نگه داشتن خودش در راس قدرت وابسته به آمریکا شود، سرنوشت اشرف غنی در انتظارش خواهد بود مگر اینکه با کمک کشورهای صاحب نفوذ منطقه در راستای ایجاد دولت فراگیر تلاش کنند و به همه اقوام و گروه ها مانند تاجیک‌ها، هزاره ها و غیره نقش دهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 334715
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار