خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/12/04 - 18:03
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
نادری در دیدار با سفیر آلمان در تهران:

انتقاد از افت روابط اقتصادی دو‌ کشور در پی اعمال تحریم‌های آمریکا

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و آلمان با اشاره به اینکه روابط اقتصادی دو کشور تحت تأثیر تحریم­ های آمریکا افت قابل توجهی داشته است، گفت: باید از ظرفیت­ ها برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو طرف کمک گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، هانس ادو-موتسل سفیر آلمان در تهران امروز چهارشنبه (۴ اسفندماه) با احمد نادری رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و آلمان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.



نادری در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت گفتگوهای پارلمانی میان مجالس ایران و آلمان گفت: گروه دوستی پارلمانی ایران و آلمان در مجلس شورای اسلامی برای تقویت مناسبات فیمابین آمادگی کامل دارد. در دوره گذشته با توجه به همه گیری کرونا امکان برقراری تماس مستقیم میان نمایندگان دو پارلمان برقرار نشد. امیدواریم دردوره پیش رو شاهد تبادل هیات­ های پارلمانی میان مجالس دو کشور باشیم.



وی در ادامه این دیدار با اشاره به ظرفیت­های موجود دو کشور در بخش­های مختلف و با عنوان این مطلب که روابط اقتصادی ایران و آلمان تحت تأثیر تحریم ­های آمریکا افت قابل توجهی داشته است، گفت: ایران و آلمان ظرفیت­ های زیادی در حوزه­ های انرژی، بهداشتی، درمانی، علمی و صنعتی دارند که بخشی از آن بکار گرفته شده و بخشی مغفول مانده است. باید از این ظرفیت­ها برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو طرف کمک گرفت.



 نادری همچنین گفت: روی کار آمدن دولت­های جدید در دو کشور می­تواند کمک کننده باشد.



رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و آلمان در پایان با اشاره مذاکرات هسته ­ای کشورمان در وین گفت: آمریکا برخلاف تعهد بین­ المللی خود از توافق برجام خارج شد و نقض عهد کرد. اکنون این کشور باید برای بازگشت به این توافق تحریم­ ها را لغو کند و تضمین­ لازم را برای عدم نقض مجدد برجام ارائه کند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطابق قانون مصوب در خصوص لغو تحریم­ های ظالمانه تأکید بر راستی­آزمایی لغو تحریم ­ها و اخذ تضمین دارند. 



هانس ادو-موتسل سفیر آلمان در تهران نیز در این دیدار گفت: از گفتگوهای پارلمانی در سطوح گروه های دوستی پارلمانی و کمیسیون‌های تخصصی در مجالس دو کشور استقبال می کنیم.



وی افزود: در زمان حساسی هستیم که مذاکرات مهمی در وین در حال برگزاری است. همه کشورهای حاضر در مذاکرات باید قدم­ های محکمی را بردارند و تصمیم ­های مهمی را بگیرند تا به توافق نهایی برسیم.



سفیر آلمان در تهران تصریح کرد: نگاه به گذشته و مرور اقداماتی که در دوره ترامپ رخ داد دیگر فایده­ای ندارد و اکنون باید نگاه ما به آینده باشد.



هانس ادو-موتسل سفیر آلمان در تهران در پایان گفت: امیدواریم مذاکرات وین به نتایج مطلوب طرفین برسد تا روابط دوجانبه را در حوزه­های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و علمی با سرعت بیشتری پیش ببریم./



پایان پیام

  • کد خبر : 337668
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار