خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/24 - 09:22
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی:

انتخابات آمریکا هیچ تأثیری در راهبرد ایالات متحده درباره ایران ندارد/ راهبرد ایران هم مشخص است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به انتخابات پیش روی آمریکا، گفت: انتخابات این کشور یک رویداد مهم بین‌المللی است که البته قدرت‌های دنیا روی آن تأثیرگذار خواهند بود اما راهبرد این کشور با هر رئیس جمهوری در قبال ایران مشخص است و ایران نیز راهبرد قانونی خود را دارد.

فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات آمریکا به عنوان یکی از مهم ترین اتفاقات در معادلات بین المللی، گفت: این رویداد پیش روی ایالات متحده برای دو حزب آمریکایی و همچنین کشورهای قدرتمند بین المللی و منطقه ای بسیار مهم است و امروز با توجه به اتفاقات دنیا، تحلیل های متفاوتی در این حوزه صورت می گیرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه احزاب آمریکایی به هر طریقی به دنبال کسب قدرت هستند، عنوان کرد: در این بین باید توجه داشت که قدرت های دنیا در روند انتخابات آمریکا بی تأثیر نیستند چرا که آمریکایی ها نیز همواره در انتخابات کشورهای مختلف رفتار مداخله جویانه داشته اند و طبیعی است که پاسخ و تأثیر آن را از ناحیه سایر کشورها ببینند.

وی در ادامه با بیان اینکه سرنوشت انتخابات آمریکا هرچه باشد، روابط آنها با ایران یکسان خواهد بود و راهبرد مشخصی در برخورد با ایران دارند، اظهار کرد: این در حالی است که ایران نیز بر اساس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها در این حوزه رفتار خواهد کرد که دولت چهاردهم نیز بر همین اساس گام بر می دارد.

مالکی در ادامه با اشاره به سیاست هایی که رئیس جمهور آینده آمریکا دنبال خواهد کرد، ابراز کرد: تعیین تکلیف برجام، موضوع تحریم های علیه ایران و فشار مضاعف بر کشورمان و برخی رویدادهای مهم منطقه ای و بین المللی از جمله مسائلی است که نقش مهمی در سیاست خارجی دولت آینده آمریکا خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم بر همین اساس تصریح کرد: با این حال دولت دکتر پزشکیان نیز رویکردهای مشخصی در این حوزه دارد و با نگاهی عمیق در رابطه با برجام گام برخواهد داشت چرا که امروز این توافقنامه برای همه طرف ها فرسایشی شده است.

وی در ادامه برگ برنده برجام را نیز در دست جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: ترامپ با پاره کردن برجام از آن خارج شد اما ایران رفتار بدی نکرد و تنها میز مذاکره را ترک کرد لذا امروز ایران تنها در شرایطی پای میز مذاکره می نشیند که آمریکایی ها واقعیات امروز عرصه بین الملل را بپذیرند و تکلیف تحریم های علیه ایران را که غیرقانونی است مشخص کنند؛ ایران از میز مذاکره فاصله گرفت اما آمادگی حضور پای میز مذاکره در صورت فراهم شدن شرایط را دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: از سوی دیگر، لشکرکشی های آمریکا در منطقه جز افزایش آشوب و درگیری در منطقه حاصل دیگری نداشته است و قطعا نباید دولت آینده آمریکا این کار را دنبال کند چرا که کشورهای قدرتمند منطقه نیز ساکت نخواهند نشست./

پایان پیام

 

 

  • کد خبر : 383224
فائزه ظهیری
خبرنگار

فائزه ظهیری

آخرین اخبار