خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/08 - 15:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
در جریان سفر به لبنان:

امیرعبداللهیان با سید حسن نصرالله دیدار کرد

وزیر خارجه کشورمان در جریان سفر خود به لبنان با دبیرکل حزب‌الله دیدار و درباره مهمترین موضوعات محور مقاومت، چالش‌های سیاسی لبنان و منطقه گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری خانه ملت به لبنان، حسین امیرعبداللهیان با سیدحسن نصرالله دیدار کرد و ‌در خصوص تحولات داخلی لبنان و منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.



گفتنی است؛ وزیر امور خارجه‌ کشورمان در سفر خود به بیروت پایتخت لبنان با «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان، نجیب میقاتی نخست‌وزیر و نبیه‌بری رئیس پارلمان لبنان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.



در این دیدار آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و از جمله تحولات فلسطین اشغالی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.



دبیرکل حزب‌الله در این دیدار توافق تهران و ریاض را مورد توجه قرار داد و به اثرات مثبت آن بر منطقه، اشاره نمود و‌ وجود اختلافات و شکاف‌های فزاینده و چندباره داخلی در رژیم صهیونیستی را یکی از نشانه های ضعف رژیم اشغالگر دانست.



وی تحولات اخیر در فلسطین، مقاومت قهرمانانه گروه‌های جهادی و ملت فلسطین و انسجام و همبستگی جهانی در حمایت از مقدسات اسلامی در قدس شریف را از جمله تحولات اخیر خواند.



سید حسن نصرالله همچنین با تمجید از مواضع مقام معظم رهبری و دولت و ملت ایران در کمک به برقرای ثبات و امنیت در منطقه،  گفت: امروز علیرغم فشار دشمنان، مقاومت در لبنان و فلسطین در بهترین و قوی‌ترین وضعیت و رژیم صهیونیستی در بدترین و ضعیف‌ترین شرایط خود در سالهای اخیر بسر می برد.



 وی افزود: با تحولات رخ داده، آینده روشن و پیروزمندانه‌ای در انتظار مردم منطقه است.



دکتر امیرعبداللهیان نیز در این دیدار، دبیرکل حزب الله لبنان را در جریان آخرین مواضع کشورمان پیرامون تحولات اوکراین، افغانستان، وضعیت اروپا ، سودان ، فلسطین و‌ همچنین همکاری ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و نگاه ایران به چگونگی لغو تحریم ها قرار داد./



پایان‌پیام

  • کد خبر : 360654
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم