خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/11 - 17:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نماینده مجلس سوریه در گفتگو با خانه ملت:

امنیت فلسطین، امنیت کل جهان اسلام است

عضو کمیسیون امنیت داخلی مجلس گفت: کشورهای مسلمان باید در کنار همه مسائل داخلی خود و روابطی که با همسایگان دارند، همواره فلسطین را در اولویت خود قرار داده و هیچگاه آن را فراموش نکنند چرا که امنیت این کشور امنیت کل جهان اسلام خواهد بود.

بسیمه الشاطر در حاشیه برگزاری هفدهمین اجلاس PUIC در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه روابط اقتصادی میان کشورهای اسلامی در کنار موضوعات سیاسی و مسائل بین الملل بسیار مهم است، گفت: با این حال باید تلاش کرد مذاکرات برای توسعه روابط تجاری به نتیجه قابل ملموسی نیز برسد و برای ملت های مسلمان مشهود باشد.



وی ادامه داد: در حال حاضر روابط بسیار خوبی میان کشورهای اسلامی در حوزه سیاسی، روابط بین المللی و منطقه ای وجود دارد اما در حوزه اقتصادی به تبلور نرسیده است.



الشاطر در ادامه با بیان اینکه استفاده از ارزهای داخلی میان کشورهای اسلامی برای تجارت امری سخت است، اظهار کرد: با این حال این موضوع می تواند به عنوان یک راهکار از سوی کشورهای مسلمان در دستور کار قرار گیرد و برای آن مذاکره و چاره اندیشی شود.



عضو کمیسیون امنیت داخلی مجلس سوریه در پایان درباره اهمیت دادن به موضوع فلسطین به عنوان اولویت جهان اسلام، خاطرنشان کرد: کشورهای مسلمان باید در کنار همه مسائل داخلی خود و روابطی که با همسایگان دارند، همواره فلسطین را در اولویت خود قرار داده و هیچگاه آن را فراموش نکنند چرا که امنیت این کشور امنیت کل جهان اسلام خواهد بود./



گفتگو از: فائزه ظهیری



پایان پیام

  • کد خبر : 356572
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم