خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/19 - 17:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
شافعی در دیدار سفیر کوبا در تهران:

اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه نشانه بارز آپارتاید است/ تاکید بر توسعه همکاری های پارلمانی ایران و کوبا

مدیرکل بین الملل مجلس در دیدار با سفیر کوبا، گفت: ایران همواره کوبا را شریک راهبردی خود می‌داند و به توسعه روابط در همه عرصه‌ها برای تأمین منافع دو کشور علاقمند است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ آلبرتو گونزالس کاسالس سفیر جمهوری کوبا در تهران امروز ( چهارشنبه، 19 مهرماه) با کاظم شافعی مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.



شافعی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به پیوندهای تاریخی و ریشه دار میان دو کشور ایران و کوبا، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره کوبا را شریک راهبردی خود می‌داند و به توسعه روابط در همه عرصه ها جهت تأمین منافع دو کشور علاقمند است.



مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی اقدامات رژیم صهیونیستی در قبال غزه را نشانه بارز آپارتاید، نسل کشی و جنایات جنگی خواند و افزود: رژیم صهیونیستی چهره همیشگی‌اش را این روزها بیش از پیش به نمایش گذاشته است.



شافعی در این دیدار بر توسعه همکاری‌های پارلمانی درمجامع بین المللی در موضوعات مورد علاقه طرفین به ویژه موضوع فلسطین تأکید کرد.



آلبرتو گونزالس کاسالس سفیر جمهوری کوبا هم در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های موجود بین دو کشور برای توسعه همکاری‌های فی مابین بر تمایل کشورش به توسعه همکاری‌های پارلمانی تأکید کرد.



وی ضمن تبیین مواضع کشورش در قبال مسأله فلسطین، گفت: موضوع فلسطین باید در سازمان ملل بررسی شود.



وی افزود: مواضع کوبا در رابطه با مسئله فلسطین کاملاً مشخص است و در مجامع بین‌المللی از مواضع فلسطین حمایت می‌کنیم تا یک راه حل مسالمت آمیز برای تامین حقوق فلسطینیان در نظر گرفته شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 369690
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار