خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/12/15 - 10:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
الهیان در پیامی به رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا:

اقدامات بزدلانه تاثیری بر پیوند و انسجام میان ملت های مسلمان نخواهد داشت

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی مجلس در پیامی به رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا، ضمن محکومیت حمله تروریستی به مسجد شیعیان «کوچه رسالدار» در شهر پیشاور پاکستان، نوشت: قطعاً این گونه اقدامات بزدلانه که با هدف تفرقه افکنی میان مسلمانان، صلح و ثبات در منطقه را نشانه گرفته است، تأثیری بر پیوند و انسجام میان ملت های مسلمان نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ‌ملت،  زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پیامی به ماریا آرنا رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا، ضمن محکومیت حمله تروریستی داعش به مسجد شیعیان «کوچه رسالدار» در شهر پیشاور پاکستان که باعث به شهادت رسیدن و مجروح شدن تعداد زیادی از نمازگزاران شده است، خواستار واکنش صریح مجامع بین المللی و نهادهای اروپایی در مقابل اینگونه اقدامات افراط گرایانه شد.





متن این پیام بدین شرح است:



رئیس محترم کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا،



همانگونه که مستحضرید؛ متاسفانه طی چند روز گذشته، شاهد اقدام هدفمند تروریستی در مسجد شیعیان «کوچه رسالدار» در شهر پیشاور پاکستان بودیم که منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از نمازگزاران و مردم بی گناه گردید.



قطعاً این گونه اقدامات بزدلانه که با هدف تفرقه افکنی میان مسلمانان، صلح و ثبات در منطقه را نشانه گرفته است، تأثیری بر پیوند و انسجام میان ملت های مسلمان نخواهد داشت.



کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی ایران این  اقدام خشونت بار و افراطی گرایانه را که در تضاد با مبانی و موازین انسانی و اخلاقی و در جهت مقابله با قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و نقض صریح و آشکار آن می باشد، قویاً محکوم می نماید.



اینجانب بار دیگر ضمن تأکید بر لزوم واکنش صریح مجامع بین المللی و نهادهای اروپایی که ادعای حمایت از حقوق بشر و مقابله با نفرت‌پراکنی و تروریسم دارند، می‌خواهم که به مسئولیت‌های خود در این زمینه عمل نماید./



پایان پیام

  • کد خبر : 338275
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار