خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/07 - 17:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس:

اقدامات آمریکا مصداق بدعهدی در برجام است

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس اعتقاد دارد وزیر امور خارجه آمریکا نباید فراموش کند آنها موجب وارد شدن خدشه به برجام شدند و نمی توانند از واژه حسن نیت استفاده کنند.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اظهارات ضدبرجامی وزیر خارجه ایالات متحده مبنی بر اینکه آمریکا با حسن نیت تلاش کرد این توافقنامه را احیاء کند اما ایران پیشنهادات روی میز را رد کرد، گفت: همگان شاهد خروج یکجانبه ترامپ از برنامه اقدام مشترک بودند لذا کاخ سفید نمی تواند در خصوص احیای برجام اظهارنظر کند.



نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع آمریکایی ها با خروج از برجام و اعمال تحریم های بیشتر علیه جمهوری اسلامی به دنیا ثبات کردند که صرفا دنبال زیاده خواهی بوده و نمی توانند به پیمان های بین المللی پایبند باشند.



وی با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران با صبر راهبردی و علی رغم خروج واشنگتن از برجام به اجرای مفاد تعهدش ادامه داد، ادامه داد: این اقدام ایران به دنیا نشان داد جمهوری اسلامی کشوری پایبند به مذاکره و همچنین قوانین بین المللی است.



این نماینده مردم درمجلس یازدهم افزود: بر این اساس وزیر امور خارجه آمریکا نباید فراموش کند آنها موجب وارد شدن خدشه به برجام شدند و نمی توانند از واژه حسن نیت استفاده کنند.



عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون نیز مقامات این کشور در اظهارنظرهایی متفاوت عنوان می کنند که احیای برجام در دستورکارشان نیست لذا پاسخ دهند چرا به این میزان در خصوص برجام حساس هستند؟./



پایان پیام

  • کد خبر : 359227
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم