خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/26 - 15:44
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
مقتدایی:

افق آینده روابط ایران و عربستان روشن‌تر از گذشته است/ همکاری دو کشور بر ضد کشور دیگری نیست

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مذاکراتی که در چند دور و طی ماه‌های گذشته در نتیجه میانجی گری برخی کشورها بین ایران و عربستان شکل گرفته است، گفت: به نظر افق آینده روابط ایران و عربستان روشن‌تر از گذشته باشد.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص مذاکرات ایران و عربستان، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید داشته که کشورهای اسلامی باید با یکدیگر وحدت لازم را داشته باشند و در میان کشورهای مسلمان باید اخوت و برادری اسلامی حاکم باشد حتی در مقاطعی که برخی از کشورهای اسلامی و عربی به ایران جفا کردند، باز تلاش کردیم به خصومت‌ها و درگیری‌ها دامن نزنیم.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: روابط دوستانه ایران و عراق یا با کشورهای عربی نشان از همین رویکرد جمهوری اسلامی دارد. عربستان در سال‌های گذشته از ماموریت‌ها و مسئولیت های ذاتی خود در جهان اسلام غفلت کرده است و می‌توانست از رخداد یمن که برای همه منطقه و کشورهای اسلامی خسارت بار بود، جلوگیری کند.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: به آنچه گذشته را باید به عنوان چراغ راه آینده نگاه کرد و از تجربیات درس بگیریم، اکنون عربستان سعودی به این جمع بندی رسیده که با جنگ، جدال، خصومت و خونریزی نمی‌توان رویکردهای خود را پیش برد.



وی تصریح کرد: عربستان باید بداند که مسئولیت‌های عظیمی در جهان اسلام به عهده دارد و باید کمک کنند تا وحدت میان کشورهای مسلمان افزایش یابد. همکاری در سازمان‌های بین المللی، جامعه جهانی و هم نشینی برای دستیابی به حد بالاتری از قدرت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در سطح بین المللی از جمله سرخط‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.



مقتدایی در ادامه به مذاکراتی که در چند دور طی ماه‌های گذشته در نتیجه میانجی گری برخی کشورها بین ایران و عربستان شکل گرفته است، گفت: به نظر می‌رسد افق آینده روابط ایران و عربستان روشن‌تر از گذشته باشد لذا افق روشنی را در این همکاری‌ها می‌بینیم.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: همکاری ایران و عربستان بر ضد کشور دیگری نیست، همکاری دو کشور برای تقویت کشورهای مسلمان است و به طور ویژه بر پایان خصومت‌ها و درگیری‌ها و کنار کشیدن عربستان از رویکردهای جنگ جویانه تاکید داریم و امیدواریم آینده روابط ایران و عربستان روبه رشد باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 335763
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار