خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/21 - 13:14
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
رییس اتاق وضعیت فلسطین؛

افزایش نفوذ محور مقاومت در منطقه پس از طوفان الاقصی/ قطب‌بندی تقابلی تغییر کرده است

رییس اتاق وضعیت فلسطین اعتقاد دارد محور مقاومت پس از طوفان الاقصی توانسته جایگاه جدیدی در منطقه بدست بیاورد و دارای نفوذ بیشتری شده لذا قطب بندی تقابلی در منطقه تغییر کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست هم اندیشی اتاق وضعیت فلسطین صبح امروز (چهارشنبه 21 شهریورماه) با حضور رییس، اعضای کارگروه ها و جمعی از فعالان فلسطینی در دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین در تهران برگزار شد.

حسین رویوران در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه بررسی معادلات پس از طوفان الاقصی دارای اهمیت دارد، گفت: صهیونیست ها به همراه آمریکا و دیگر همپیمانان خود از هیچ اقدامی در غزه دریغ نکردند اما دیگر نمی توانند مانند گذشته دسیسه های خود را عملیاتی کنند لذا این دستاورد مهمی برشمرده می شود که پس از طوفان الاقصی بدست آمده است.

وی اظهار کرد: در این میان باید اشاره کرد که محور مقاومت با تقویت هم افزایی توانسته جایگاه جدیدی در منطقه بدست بیاورد و دارای نفوذ بیشتری شده است؛ به عنوان مثال اکثر آبراهه های منطقه تحت نفوذ و در اختیار محور مقاومت قرار دارد.

رییس اتاق وضعیت فلسطین با بیان اینکه تمامی قدرت های غربی در کنار نظامیان صهیونیستی در غزه در حال جنگ هستند، افزود: به عبارتی قرار نیست آنها صرفا نیرو به منطقه اعزام کنند بلکه کمک های تسلیحاتی، نظامی و حتی سیاسی غربی ها به معنای مشارکت در جنایات علیه فلسطینیان است.

رویوران با تاکید بر اینکه کشورهای غربی و صهیونیست ها بیش از یازده ماه علیه محور مقاومت جنگ کرده اند، ادامه داد: این مهم در حالیست که قطب بندی تقابلی در منطقه تغییر کرده که دارای اهمیت فراوان است.

وی تصریح کرد: این صحنه تقابلی تلخ محسوب می شود اما ممکن است جوامع منطقه را بیدار کند. به عنوان مثال چند روز پیش در اردن عملیات صورت گرفت؛ اردن خط نخست دفاع از اسرائیل جنایتکار تلقی می شود اما فردی که عملیات کرد، یک اردنی بود، نه فلسطینی تبار که دارای اهمیت است زیرا شاهد وقوع تحولات در سطح منطقه هستیم.

رییس اتاق وضعیت فلسطین با اشاره به تغییرات جدید نظام بین المللی، بیان کرد: برخی تصور می کردند تغییرات موجب می شود غرب دست از حمایت صهیونیست ها بردارد اما مشاهده شد غربی ها تحت هر شرایطی از صهیونیست ها پشتیبانی می کنند لذا در تحلیل ها نباید فریب خورد و اشتباه کرد.

رویوران در این راستا، خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست نظام بین المللی منتج از جنگ جهانی دوم که سبب ایجاد اسرائیل جنایتکار شد، اکنون در حال ریزش بوده  و نظام جدیدی در حال شکل گیری است که انسان را امیدوار می کند./

پایان پیام

  • کد خبر : 383181
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار