خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/29 - 09:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی با اشاره به سفر ظریف به اروپا:

افزایش سطع تعاملات دوجانبه با دنیا موجب توسعه و پیشرفت می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دستگاه دیپلماسی کشورمان باید ارتباطات خودش با دنیا را بر پایه تعاملات دوجانبه قرار دهد تا منافع ملی حاصل شود.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت تقویت روابط کشورمان با اروپایی ها و دیگر کشورهای دنیا، گفت: دستگاه دیپلماسی کشورمان باید ارتباطات خودش با دنیا را بر پایه تعاملات دوجانبه قرار دهد تا منافع ملی حاصل شود.



نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروزه روابط چندجانبه بیشترین سهم از تعاملات کشورمان با دنیا را به خود اختصاص داده اما برقراری روابط دوجانبه نیز هیچ منافاتی با موضوع یاد شده ندارد زیرا کشورها عموما افزایش سطح همکاری ها را بر اساس منافع مشترک پیش می برند.



وی ادامه داد: بنابراین شرایط جهانی اقتضاء می کند علاوه بر اینکه عضو سازمان های بین المللی باشیم و در معاهدات بین المللی چند جانبه حضور داشته باشیم، به صورت مجزا در چارچوب نقشه راه همکاری‌ مشترک با کشورهای دنیا تعامل کنیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: گسترش مناسبات اقتصادی، تجاری، فرهنگی و اجتماعی موجب پیشرفت کشورها می شود از این رو سفرهای اخیر مسئول دستگاه دیپلماسی کشورمان در منطقه و اروپا اقدامات خوبی ارزیابی می شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعا توسعه در گروه تعامل و همکاری با کشورها دنیا است و باید در سیاست خارجی کشورمان به سمت افزایش سطح تعاملات گام برداریم./



پایان پیام

  • کد خبر : 319501
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار