خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/12/08 - 11:30
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی‌جهان آبادی:

افزایش سطح مبادلات خارجی ایران در گرو فعال کردن بخش خصوصی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد وزارتخانه های امور خارجه، اقتصاد و صمت باید با همکاری یکدیگر موانع فعالیت بخش خصوصی را بردارند تا زمینه صدور کالاهای ایرانی بیش از گذشته فراهم شود.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ‌ملت، در رابطه با ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه صادرات، گفت: کشورمان دارای مرزهای طولانی با کشورهای همسایه است و در این میان اشتراکات تاریخی و فرهنگی نیز مزیت های خوب دیگری برای توسعه حوزه صادرات محسوب می شود.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران می تواند با برخی از کشورهای همسایه مکمل شود، اظهار کرد: به عنوان مثال تولیدات کشاورزی ایران در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس قابل عرضه بوده و مشتریان خودش را دارد؛ همچنین محصولات ایرانی در کشورهای آسیای میانه نیز مشتری های خوبی داشته و زمینه عرضه آنها فراهم است.



وی با یادآوری اینکه دولت سیزدهم توجه خاصی به بهبود روابط با همسایگان دارد، ادامه داد: این مهم در سفر رییسی به روسیه، تاجیکستان، قطر و دیگر کشورها مشهود بود؛ همچنین وزیر امور خارجه کشورمان نیز رایزنی های خوبی با کشورهای همسایه داشته لذا شاهد افزایش سطح تعاملات اقتصادی هستیم.



رحیمی جهان آبادی با تاکید بر اینکه بکارگیری دقیق تر بخش خصوصی و فعال کردن انها می تواند روند صادرات محصولات ایرانی را شتاب دهد، گفت: در این میان باید در بخش های اجرایی کشور اجماع نظر ایجاد شود تا مشکلات حوزه صادرات برطرف شود.



این نماینده مردم در قوه مقننه اظهار کرد: به عنوان مثال در سفر رییس جمهوری به تاجیکستان بسیاری از موانع سیاسی برطرف و قراردادهای همکاری خوبی انعقاد شد اما اکنون با کمبود واگن برای حمل و نقل ریلی هستیم تا کانتیرهای ایرانی به این کشور ارسال شود.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین روابط کشورمان با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در حال بهبود است که امری قابل تامل بشمار می رود. به عنوان مثال عمان می تواند بارانداز کالاهای ایرانی باشد تا این محصولات به کشورهای دنیا صادر شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد وزارتخانه های امور خارجه، اقتصاد و صمت باید با همکاری یکدیگر موانع فعالیت بخش خصوصی را بردارند تا زمینه صدور کالاهای ایرانی بیش از گذشته فراهم شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 337836
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار