خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/07/29 - 11:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
آقازاده دافساری:

اعزام سفیر ایران به یمن حاکی از شکست ائتلاف سعودی در جنگ نیابتی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است از آنجایی که ائتلاف سعودی در ادامه جنگ نیابتی یمن ضعیف شده و حمایت سردمداران غربی خود را ندارد، هیچ مخالفتی با اعزام سفیر ایران به یمن صورت نگرفته است.

سیدعلی آقازاده دافساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به استقرار سفیر جدید ایران در یمن بعد از گذشت 5 سال، گفت: جمهوری اسلامی با ملت های مسلمان رابطه مستحکمی داشته و این کشورها در اولویت ما هستند.



نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه رابطه جمهوری اسلامی با یمن را رابطه ویژه ای توصیف کرد و افزود: ایران در شرایط تحولات اخیر یمن و در پی جنگ تحمیلی از سوی ائتلاف سعودی که ملت این کشور را مورد ظلم قرار داد،  این کشور را حمایت کرد.



وی حمایت جمهوری اسلامی از یمن را حمایتی معنوی دانست و ادامه داد: حمایت ایران از یمن در شرایطی که ارتباط سیاسی با این کشور نداشتیم بسیار سخت بود چرا که تمام راه های ارسال غذا و دارو به این کشور بسته می شد اما حمایت معنوی از این کشور ادامه داشت.



آقازاده دافساری در ادامه به عدم مخالفت عربستان با اعزام سفیر ایران به یمن اشاره و بیان کرد: هر زمان جمهوری اسلامی قصد داشت سفیر به یمن اعزام کند، عربستان کارشکنی صورت می داد، با توجه به این شرایط، عدم مخالفت کنونی عربستان با این امر به دلیل ضعف بیش از حد ائتلاف سعودی و ناتوانی آنها در سرکوب ملت یمن در پی مقاومت آنها است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تحرکات خاصی که در یمن صورت گرفته باعث شده عربستان سعودی نتواند این جنگ نیابتی را به سرمنزل برساند و حامیان غربی جنگ نیز آنها را رها کرده اند از این رو زمان آن فرا رسیده تا سعودی با ملت یمن کنار بیاید./



پایان پیام

  • کد خبر : 306589
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار