خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/15 - 13:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
محمدیاری:

اعتراض اعضای گروه دوستی ایران و کره جنوبی به سفیر سئول/هیچ ادله قانونی برای مسدود کردن اموال ایران وجود ندارد

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی در مجلس اعتقاد دارد اظهارات کره ای ها مبنی بر وجود تحریم های آمریکا یا برجام صرفا بهانه هایی است برای عقب انداختن آزادی سازی اموال بلوکه شده کشورمان وگرنه این موارد نمی تواند ادله قانونی باشد.

حسن محمدیاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص رایزنی معاون وزیر خارجه کره جنوبی با همتای آمریکایی خود در خصوص مسائل مرتبط با ایران، گفت: متاسفانه در خصوص نحوره رفتار کره ای ها با کشورمان، آمریکایی ها تصمیم می گیرند زیرا سئول به این کشور وابستگی شدید دارد.



نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بدون شک می توان اذعان کرد اظهارات کره ای ها مبنی بر وجود تحریم های آمریکا یا برجام صرفا بهانه هایی است برای عقب انداختن آزادی سازی اموال بلوکه شده کشورمان وگرنه این موارد نمی تواند ادله قانونی باشد.



وی ادامه داد: به عبارتی مسدودسازی دارایی های جمهوری اسلامی توسط سئول هیچ پشتوانه قانونی ندارد و مبتنی بر هیچ کدام از مصوبات شورای امنیت نیست.



عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چندی پیش اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی نشستی با سفیر کره ای ها در کشورمان برگزار شد و نمایندگان قوه مقننه نسبت به رفتار غیرقانونی سئول اعتراض و گلایه کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 335116
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار