خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/16 - 10:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس زاده مشکینی:

اظهارات متناقض گروسی هم‎راستا با سیاست ضدایرانی کاخ سفید است

سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: اظهارات متناقض مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران هم‎راستا با سیاست و رویکرد کاخ سفید است.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به اظهارات متناقض مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به حضور بازرسان این مجموعه در ایران، گفت: آمریکایی ها هر موقع در مواجهه با کشورمان در مخمصه قرار می گیرند، اظهارات و گزارش های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با رویکرد کاخ سفید هم‌راستا می شود.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عملکرد ایران در حوزه هسته ای کاملا شفاف بوده و مطابق پروتکل های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است لذا گروسی بجای طرح مسائل حاشیه ای و ابهام دار، مشخصا اعلام کند جمهوری اسلامی کدام بند و تبصره قوانین را رعایت نکرده است.



وی ادامه داد: در واقع مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید بر اساس مستندات رسمی اقدام به اظهارنظر کند نه اینکه در رسانه ها کلی گویی کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید یادآور شد بیش از چهارده گزارش از سوی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صادر شده که نشان می دهد ایران اسلامی مطابق مقررات بین المللی فعالیت می کند.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید اذعان کرد گزارش های مذکور نیز بیانگر حضور فعال و بدون مشکل بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که همه این موارد نقض کننده اظهارات نادرست گروسی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 330601
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار