خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/04 - 17:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی‌جهان آبادی:

اظهارات ضد برجامی ریاض دامن زدن به سیاست ایران‌هراسی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اظهارات ضد برجامی سعودی ها دامن زدن به سیاست ایران هراسی است.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی مبنی بر اینکه که کشورش باید در هر مذاکره احتمالی بین دولت آمریکا و ایران در مورد توافق هسته‌ای جدید مشارکت داشته باشد، گفت: موضع ایران در مواجه با برجام مشخص است و در این راستا هدفی برای مذاکره با طرف های غربی و صحبت در خصوص برجام 2 وجود ندارد.



نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کشورهای مشخصی در برنامه جامع اقدام مشترک تعهداتی را پذیرفته اند از این رو اگر آنها تعهداتشان را اجرایی کنند این توافق به قوت خودش باقی است.



وی ادامه داد: در این بین باید اذعان کرد سعودی ها اصلا جایگاهی در این بحث ندارند که بخواهند نسبت به آن اظهارنظر کنند؛ همچنین در ایران اسلامی نیز هیچ فردی چنین موضوعی را نخواهد پذیرفت.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به نظر می رسد سعودی ها با طرح چنین اظهاراتی، نگرانی خودشان را به غرب منتقل می کنند و به نوعی سیاست ایران هراسی را دامن می زنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از نظر دینی و جغرافیایی اشتراکات بسیاری بین ایران و عربستان وجود دارد از این رو اگر ریاض بخواهد برای حل مشکلات ما بین دو کشور گفتگو کند، ایران استقبال می کند اما ورود به موضوع یاد شده غیرعقلانی و منطقی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 308749
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار