خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/12/03 - 16:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
صفری ملک میان:

اظهارات بخشی از اعضای کنگره وجهه قانونی ندارد/ دولت آمریکا ضمانت دهد

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور مجلس با بیان اینکه اظهارات بخشی از اعضای کنگره وجهه قانونی ندارد و نمی‌تواند خللی در مذاکرات وین ایجاد کند، گفت: اظهارات بخشی از اعضای کنگره است و وجهه قانونی ندارد و نمی‌تواند خللی در مذاکرات وین ایجاد کند.

محمد صفری ملک میان در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ‌ملت در واکنش به بیانیه جمهوری خواهان کنگره آمریکا درباره اینکه دولت بایدن نباید به جمهوری اسلامی ایران تضمین دهد، گفت: طرفین مذاکرات دولت‌ها هستند و هر چه دولت ها تضمین کنند، قابلیت اجرایی دارد. کنگره امریکا به این دلیل که در دوره قبل به مذاکره و توافق هسته‌ای رضایت داده، نمی‌تواتند دخالتی در مذاکرات و ارایه تضمین‌ها داشته باشد.



نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی افزود: طرف مذاکره کنندگان ایرانی، 4+1 هستند اما با توجه به خروج آمریکا از برجام و اینکه آنها موظف به لغو تحریم‌ها و ارایه تضامین به ایران هستند، دولت آمریکا باید درباره توافق اظهارنظر کند و هر چه مورد توافق طرفین قرار گیرد، قابلیت اجرایی دارد و می‌تواند ضمانت اجرایی داشته باشد.



وی در ادامه اظهار کرد: مباحثی که درباره کنگره عنوان شده است، اظهارات بخشی از اعضای کنگره است و وجهه قانونی ندارد و نمی‌تواند خللی در مذاکرات وین ایجاد کند.



صفری ملک میان به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در ادامه اشاره کرد و گفت: قانون اقدام راهبردی برای دولت ایران بازدارنده  بود، مصوبه مجلس به قوت خود باقی است و توانسته راهگشا و پشتیبان مذاکره کنندگان باشد. این قانون دنبال ایجاد خللی در مذاکرات نبوده است./



خبرنگار: ریحانه ورزنه



پایان پیام

  • کد خبر : 337583
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار