خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/19 - 16:15
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
رویوران در نشست بررسی نسل کشی در غزه با مشارکت غرب؛

اسرائیل مجری دستورات آمریکا در منطقه است/ افکار عمومی دنیا دریافته غرب حامی نظم بین المللی نیست

رییس اتاق وضعیت فلسطین با اشاره به اینکه جوامع دنیا الان دیگر باور ندارند، غرب حامی نظم بین المللی باشد، گفت: آمریکا وارد یک مرحله بحرانی شده و در حال تیشه به ریشه خود زدن است، چراکه اسرائیل مجری دستورات آمریکا در منطقه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست تخصصی امت همدل با موضوع "نسل کشی در غزه با مشارکت غرب" ظهر امروز (سه شنبه 19 تیرماه) با حضور رییس اتاق وضعیت فلسطین، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، اساتید و صاحب نظران در دفتر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی  برگزار شد.

حسین رویوران با اشاره به نقش آمریکایی در جنایت‌های رژیم صهیونیستی، گفت: غرب مدعی است که تمدن جدید و نظم بین المللی جدیدی ایجاد کرده که در جهان بی نظیر بوده و این نظم بین المللی خود ابزارهایی دارد.

رییس اتاق وضعیت فلسطین اظهار کرد: آنچه امروز در غزه اتفاق می افتد، نقض مقرراتی است که حافظ نظم غربی و تیرزدن به پای خودش است.

وی در این زمینه، افزود: صهیونیست ها مساجد، مدارس و بیمارستان‌ها را در غزه از بین برده و در غزه نسل کشی راه انداخته که باید این رفتار جنایتکارانه را متوقف کند‌؛ از آن سو غرب در این خصوص رفتار متناقضی با آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد، دارد.

رویوران ادامه داد: جوامع دنیا دیگر باور ندارند، غرب حامی نظم بین المللی باشد؛ آمریکا هم وارد یک مرحله بحرانی شده و در حال تیشه به ریشه خود زدن است، چرا که اسرائیل مجری دستورات آمریکا در منطقه است.

رییس اتاق وضعیت فلسطین با اشاره به اینکه امروز در غزه جنایت جنگی و نقض کنوانسیون حقوق بشری در حال روی دادن است و عملا حمایت غرب از اسرائیل در آینده به غرب اجازه نمی‌دهد از  مبانی حقوقی استفاده کند، تصریح کرد: دنیا امروز به سمت تغییرات جدی حرکت می‌کند و چند قطبی خواهد بود که آنچه در غزه اتفاق افتد، این فرآیند را تقویت خواهد کرد.

وی بیان کرد: یکی از رفتارهای متناقض آمریکا ایجاد بسیاری از نهادها و معاهدات بین‌المللی است که خود ناقض اصلی اینهاست. بنابراین آمریکا امروز در یک وضعیت چالشی قرار دارد.

رویوران با تاکید بر اینکه ایالات متحده تمام ماموریت های سازمان های بین المللی را برهم میزند و آنها را با چالش مواجه می‌کند، گفت: آمریکا با رفتار خود در حمایت از اسرائیل، عملا سازمان‌های بین المللی را خنثی و یا از حیز انتفاع و شورای امنیت و سازمان ملل را از ماموریت خود خارج می‌کند.

رییس اتاق وضعیت فلسطین در این راستا، اظهار کرد: کنترل کشورهای اسلامی از سوی غرب یکی از فجایعی است که مانع می‌شود، کشورهای جهان اسلام از خود دفاع و با هم متحد شوند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گزاری روی مردم برای ایجاد وحدت یک امر عقلانی است که باید از سوی دولتهای اسلامی به آن توجه شود، تصریح کرد:  مردم در بحث غزه در تمام کشورهای اسلامی با مردم این باریکه اعلام همبستگی و احساس مسئولیت کردند، اما خوب محدودیت‌هایی وجود دارد تا این احساس مسئولیت تبدیل به عینیت شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 380413
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار