خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/10 - 13:39
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
مقتدایی:

اسرائیل رتبه نخست ناقضین حقوق بشر را دارد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است علیرغم اینکه سازمان ملل در طول سال‌های اخیر تحت تأثیر قدرت‌های بزرگ بوده اما در قسمت شورای حقوق بشر بیش از سایر بخش‌ها توانسته دیدگاه‌های عمومی را بیان کند.

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به اقدام توهین آمیز نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل که گزارش شورای حقوق بشر این سازمان درباره جنایات اسرائیل را پاره کرد، گفت: شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد یکی از زیرمجموعه هایی است که حجم بیشتری از کشورها در آن حضور دارند.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: گرچه این ساختار جدیدالتأسیس سازمان ملل در طول سال های گذشته بیانیه های متعددی درباره حقوق بشر صادر کرده، این بیانیه ها نیز همچون سایر ساختارها تحت تأثیر قدرت های بزرگ بوده و تحت نفوذ قرار گرفته لیکن شورای حقوق بشر بیش از سایر بخش ها به سمت بیان دیدگاه های عمومی حرکت کرده است.



وی در ادامه با اشاره به بیانیه هایی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا صادر شده، عنوان کرد: جامعه جهانی به خوبی می داند رژیم اشغالگر قدس با نادیده گرفتن موازین حقوق بشری در سرزمین های اشغالی و سایر مناطق دنیا، به نقض فاحش حقوق بشر اقدام کرده است.



مقتدایی ادامه داد: کشتار کودکان، بمباران های ناجوانمردانه، به خاک و خون کشیدن بسیاری از مردم و جاسوسی از کشورهای دنیا از جمله اقدامات غیرقانونی و غیرحقوقی اسرائیل است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل آنچنان حاد و آشکار است که کسی نمی تواند آن را کتمان کند، ابراز داشت: از این رو شورای حقوق بشر طی سال های گذشته اگرچه تحت تأثیر قدرت ها بوده به هیچ وجه نتوانسته نقض حقوق بشر از سوی این رژیم را نادیده بگیرد لذا جامعه جهانی نسبت به اعمال و رفتار ضدحقوق بشری رژیم اشغالگر قدس واکنش نشان داده و انزجار عمومی پدید آمده است.



وی در ادامه با بیان اینکه اسرائیل به عنوان ساختار حکومتی است که بیشترین نقض حقوق بشری را داشته، عنوان کرد: علاوه بر آن نقض پیمان ها و نادیده گرفتن حقوق داخلی کشورها از جمله ویژگی های برجسته دیگر برای این رژیم است و این موضوع سبب شده اسرائیل رتبه اول ناقضین حقوق بشر را داشته باشد.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: معمولا ارکان سازمان ملل اعم از مجمع عمومی، شورای امنیت، شورای اقتصادی و اجتماعی ملل متحد و حتی نهادهای حقوقی مثل دیوان بین المللی دادگستری تحت تأثیر نظام سلطه قرار دارد از این رو آنها نیز در برابر این بی حرمتی ها واکنش ویژه ای نشان نخواهند داد چون اکنون ایالات متحده آمریکا حامی رژیم صهیونیستی بوده و بدهکارترین کشور به سازمان ملل است که در صورت شکایت از سوی این سازمان، آنها را تهدید به عدم پرداخت پول خواهد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 330151
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار