خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/04 - 10:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس:

استمرار آتش‌بس به فراهم شدن بستر حل و فصل بحران یمن کمک می‌کند

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه استمرار آتش بس می تواند به فراهم شدن بستر حل و فصل بحران یمن کمک کند، گفت: برگزاری مذاکرات یمنی-یمنی و عدم دخالت بیگانگان در امور این کشور، تنها راهکار خروج یمن از بن بست فعلی است.

یعقوب رضازاده در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در خصوص سفر نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن  به ایران، گفت: مسیر دستیابی به صلح و بازگشت آرامش به یمن با گفتگو و ایجاد فضای سیاسی مناسب محقق خواهد شد.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجامع حقوق بشری در مقابل جنایات رخ داده در یمن سکوت کردند که امری خلاف قوانین بین المللی محسوب می شود، اظهار کرد: در این میان سازمان ملل طی چند ماه گذشته تلاش کرده با تعیین نماینده ای ویژه به بازگشت ثبات در یمن کمک کند.



وی در این راستا، ادامه داد: پایان جنگ و تجاوز به یمن در گرو خروج متجاوزان عربی و همچنین لغو محاصره انسانی است زیرا تا زمانی که این موارد برطرف نشود، شاهد درگیری میان طرفین خواهیم بود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه استمرار آتش بس می تواند به فراهم شدن بستر حل و فصل بحران یمن کمک کند، افزود: برگزاری مذاکرات یمنی-یمنی و عدم دخالت بیگانگان در امور این کشور، تنها راهکار خروج یمن از بن بست فعلی است.



عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک تامین صلح و ثبات در یمن به تثبیت امنیت پایدار در منطقه کمک شایانی خواهد کرد از این رو امیدواریم هر چه سریع تر شاهد پایان این تجاوزگری باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 359155
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم