خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/15 - 15:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رئیس مجلس ملی امارات در گفت‌وگو با خانه ملت:

استقرار امنیت پایدار در خلیج فارس از دستاوردهای سفر استراتژیک رئیس مجلس شورای اسلامی به ابوظبی است/ الگوی روابط امارات و ایران نمونه‌ای برای کشورهای منطقه+ فیلم

رئیس مجلس ملی امارات با تأکید بر ایجاد امنیت پایدار برای توسعه امارات و ایران، سفر رئیس مجلس شورای اسلامی را سفری مهم در این راستا توصیف کرد.

صقر غباش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت که پس از دیدار وی با دکتر قالیباف صورت گرفت، با ابراز خرسندی از سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به کشورش، گفت: سفر رئیس مجلس شورای اسلامی و هیأت پارلمانی همراه، بسیار مهم بوده و از جایگاه و ارزش بسیار بالایی برخوردار است.



رئیس مجلس ملی امارات دیدارهای که دکتر قالیباف طی دو روز در ابوظبی داشت را بسیار مثبت ارزیابی کرد و آن را بر گسترش روابط دوجانبه موثر دانست و افزود: ایجاد هماهنگی میان دو کشور می تواند به استقرار امنیت و صلح پایدار در منطقه کمک کند به خصوص اینکه جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه و نقش موثری در سطح منطقه و جهان دارد.
















دانلود


 



وی برهمین اساس یادآور شد: از سوی دیگر با توجه به ریشه‌داری و دیرینگی روابط و اشتراکات فراوانی که میان امارات متحده عربی و جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، هر دو کشور می توانند درک مشترکی درباره مسائل مختلف داشته باشند.



صقر غباش در ادامه سفر استراتژیک دکتر قالیباف به امارات را برای گسترش هرچه بیشتر روابط و ایجاد هماهنگی میان دو کشور بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم بعد از این، دیدارها و سفرهای متعددی در سطوح مختلف میان ایران و امارات انجام شود چرا که دو طرف به ایجاد امنیت پایدار برای توسعه خود نیاز دارند.



رئیس مجلس ملی امارات متحده عربی در پایان الگوی روابط میان دو کشور را نمونه ای برای برقراری روابط میان کشورهای منطقه و جهان دانست./



پایان پیام

  • کد خبر : 369362
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار