خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/16 - 17:31
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی جهان‌آبادی مطرح کرد

استاندارد چندگانه غرب چرا شامل فروش سلاح به برخی کشورهای عربی نمی‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: غرب اگر استانداردی دارد، چرا شامل رژیم صهیونیستی نمی شود که حتی کلاهک اتمی دارد و آشکارا عضویت در ان پی تی را نپذیرفته و فعالیت های اتمی انجام می دهد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با بیان اینکه  توان موشکی ایران که قابل مذاکره نیست ،گفت: ایران مثل هر کشوری در منطقه برای صنعت دفاعی خود تلاش می‌کند.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس ادامه داد: اگر به آمار و ارقام نگاه کنید رژیم صهیونیستی در منطقه ما بر اساس آنچه خود غربی ها هم حتی در اسناد و مدارک شان می گویند ؛رقم بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ کلاهک هسته‌ای دارد.



بیشتر بخوانید:



احیای صنعت هسته‌ای کشور در گرو رفتار غربی‌ها نخواهد بود



وی با اشاره به تجهیزات نظامی اسرائیل در منطقه و ترور شهید فخری زاده ،ادامه داد: رژیم صهیونیستی خاک همسایگان خود را در اشغال دارد و چندین جنگ را در منطقه خاورمیانه ایجاد کرده است. همین الان هم به رفتارهای تحریک‌آمیز و ،اقدامات تروریستی و اقداماتی که می تواند به جنگ در خاورمیانه ختم شود؛ روی آورده است؛ نمونه آن ترور معاون وزیر دفاع کشورمان است. 



رحیمی جهان آبادی  با اشاره به برخورد چندگانه غربی ها در موضوع  هسته ای مطرح کرد: اگر کسی قرار است نسخه ای برای خاورمیانه بپیچد،نمی تواند استاندارد چندگانه برای خاورمیانه تعیین کند؛ ایران بارها پیشنهاد خاورمیانه را عاری از سلاح‌های کشتار جمعی و سلاح های اتمی را مطرح کرده است ؛آیا غربی ها حاضر هستند به آن عمل کنند؟



این نماینده مردم در مجلس یازدهم  در ادامه افزود: آیا غربی ها حاضر هستند اسرائیل را خلع سلاح اتمی کنند؟آیا حاضرند موشک های و کلاهک های اتمی این رژیم اشغالگر ،زورگو و جنگ طلب را بگیرند؟در هیچ منطقی و در هیچ کجای جهان،استانداردهای چندگانه اروپایی‌ها نمی تواند امور را اداره کند و کسی تسلیم این تفکر نمی شود.



غربی‌ها دچار سردرگمی تحلیلی هستند



وی با بیان اینکه واقعیت امر این است که غربی‌ها خودشان نمی‌دانند چه می‌گویند و دچار سردرگمی تحلیلی هستند؛اظهار کرد: از یک طرف رژیمی غاصب را تا بن دندان مسلح کرده اند و از طرف دیگر میلیاردها دلار سلاح به کشورهای کوچک عربی می فروشند که حتی به تعداد این تجهیزات نیرو ندارند تا از این هلیکوپترها،هواپیماها و تجهیزات استفاده کنند؛ هیچ ضرورتی ندارد که این حجم از سلاح را در یک منطقه که تنش و چالش در آن زیاد است،انبار کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: اینکه به ایران به عنوان کشوری که تاکنون در کارنامه‌اش حمله به همسایگان نیست و در کارنامه اش استفاده از این سلاح علیه کشوری وجود دارد،فشار بیاورند که ابتدایی ترین توانمندی‌های دفاعی خود را تعطیل کند، حرفی غیر عقلانی، غیرمنطقی و خلاف مقررات بدیهی روابط بین‌الملل و حقوق بین‌الملل است.



رحیمی جهان آبادی  با بیان اینکه بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد هر دولتی حق دارد از خودش دفاع کند، ادامه داد: ایران بر اساس همین اصل دفاع مشروع،حق دارد که توان دفاعی خود را درحد نیاز خودش و به عنوان یک کشور که جمعیت،ثروت و وسعت سرزمینی آن در منطقه خاورمیانه خاص و استثنا است در حد توان دفاع خود به آن توجه کرده و هزینه کند.



وی ادامه داد:اگر به هزینه‌ها و بودجه دفاعی ایران نگاهی بیاندازیم و آن را با بسیاری از کشورها که در منطقه مقایسه کنیم؛رقم بسیار ناچیزی است که به صنایع دفاعی خود اختصاص داده است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه غرب اگر استانداردی دارد؛چرا این استاندارد شامل فروش سلاح گوناگون و گران قیمت به برخی کشورهای عربی نمی‌شود؟ تصریح کرد: چرا این استاندارد،این قانون و این منع تولید سلاح شامل رژیم صهیونیستی نمی شود که حتی کلاهک اتمی دارد و آشکارا عضویت در ان پی تی را نپذیرفت و فعالیت های اتمی انجام می دهد و کارش در منطقه ترور ،خشونت ، تجاوز و اشغال است؟ /



پایان پیام

  • کد خبر : 309468
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار