خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/19 - 18:49
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : بین الملل
بازدید نمایندگان پارلمانی ۲۲ عضو APA از خانه نوآوری و فناوری ایران؛

از اعلام آمادگی کشورها برای واردات محصولات دانش‌بنیان ایرانی تا شگفت‌زدگی نمایندگان APA از فعالیت‌های نوآورانه ایرانیان

نمایندگان پارلمانی ۲۲ عضو APA از خانه نوآوری و فناوری ایران بازدید و بر ضرورت بهره‌مندی از تولیدات دانش‌بنیان جمهوری اسلامی تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان پارلمانی ۲۲ عضو APA عصر امروز (دوشنبه، ۱۹ تیرماه) از خانه نوآوری و فناوری جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند و از نزدیک در جریان پیشرفت‌های کشورمان در عرصه‌های مختلف قرار گرفتند.



آمادگی داکا برای واردات محصولات از تهران/ تولیدات ایرانی انسان را تحت تاثیر قرار می دهد



رستم علی فرجی، رییس هیات پارلمانی بنگلادش در جریان بازدید از محصولات فن آور و خلاق ایران طی گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، گفت: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته باید بگویم تحت تاثیر قرار گرفته ام چراکه محصولات این نمایشگاه از سوی دانشمندان ایرانی تولید و اختراع شده است.



وی با بیان اینکه محصولات تولید شده در حوزه الکترونیک، ماشین آلات و ابزارها از جمله موارد قابل تامل است که ایران می‌تواند آنها را به کشورهای مختلف از جمله بنگلادش صادر کند، اظهار کرد: ما می‌دانیم جمهوری اسلامی در بعد سیاسی دچار مشکلات است اما با توجه به نزدیک بودن دیدگاه سیاسی و فرهنگی تهران و داکا، می‌توان تولیدات ایران را در بنگلادش توسعه داد لذا ما نیز از همکاری مشترک حمایت می‌کنیم.



رفع چالش امنیت غذایی با تجهیزات کشاورزی ایرانی/ بومی بودن محصولات نوآوری تهران را متمایز کرده است



همچنین رودان پوتو سوپادما، نایب رییس کمیسیون روابط بین‌الملل و عضو مجلس اندونزی در گفت‌وگو با خانه ملت ضمن ابراز شگفتی از دیدن پیشرفت های ایران، گفت: در جریان رفت و آمدها شاهد نوآوری و خلاقیت مردم ایران در ابعاد مختلف بودم که همگی آنها نیز بر اساس تکنولوژی بومی بدست آمده است.



وی با بیان اینکه امروزه کشورهای دنیا در حوزه امنیت غذایی دچار چالش هستند اما در بازدید از نمایشگاه یاد شده شاهد خودکفایی تهران در تولید تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی بودیم، تصریح کرد: غلبه بر چالش های امنیت غذایی نیازمند همکاری و تعامل مشترک همه کشورها است و این مهم در حالیست که ما میتوانیم از تجربیات و تکنولوژی‌های ایران بهره ببریم.



عضو مجلس اندونزی افزود: نباید فراموش کرد توسعه پایدار در عرصه جهانی دارای اهمیت ویژه‌ است لذا با همکاری ایران می‌توان به رفع این مشکل بشریت پرداخت.



محصولات دانش‌بنیان ایرانی در سطح تولیدات کشورهای اروپایی است



همچنین حیدر حبیب مجید السلامی، نماینده پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری مجلس شورای اسلامی ضمن جالب دانستن دستاوردهای علمی ایران، بیان کرد: محصولات تولیدی توسط نخبگان ایرانی مایه افتخار مردم این سرزمین است.



وی ادامه داد: از کشورهای توسعه‌یافته زیادی مانند انگلیس بازدید کرده ام لذا باید اذعان کرد محصولات ایرانی در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، انرژی، ساختمان‌سازی، صنعت غذایی، داروسازی و صنایع مبلمان دارای کیفیت بالایی بوده و همسان با آنها است‌.



اقتصاد ملی ایران با تکیه بر خودکفایی رشد کرده است



محمد اسد، رییس هیات پارلمانی سوریه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه محصولات پیشرفت ای در نمایشگاه خانه نوآوری و فناوری جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، اظهار کرد: کیفیت تولیدات ایرانی بالا بوده و در سطح کشورهای بزرگ و توسعه یافته است.



وی ضمن تاکید بر اینکه خودکفایی ایران در حوزه های مختلف می‌تواند بر اقتصاد ملی این کشور نیز تاثیر مهمی بگذارد، افزود: در این میان تصمیم سیاسی جمهوری اسلامی را ثابت می‌کند که در مقابل خواسته هژمونی کشورهای ابرقدرت است‌.



رییس هیات پارلمانی سوریه خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حوزه ساخت و ساز و همچنین بهره‌مندی از تجهیزات پزشکی با ایران همکاری‌های مشترکی داشته ایم و علاقمند هستیم در عرصه انرژی و صنعت نیز با تهران همکاری مستمر انجام دهیم.



ویتنام می‌تواند از تکنولوژی ایران در حوزه آب‌شیرین‌کن‌ها استفاده کند



در ادامه ل آن توآن، رییس هیات پارلمانی ویتنام در گفت‌وگو با خانه ملت عنوان کرد جمهوری اسلامی پیشرفت‌ها و دستاوردهای نوآورانه ای در حوزه های کشاورزی، صنعت، دارو و تجهیزات پزشکی و حتی آموزش داشته است‌.



وی گفت: فرصت های متعددی برای همکاری مشترک با تهران وجود دارد؛ به عنوان مثال در این نمایشگاه آب‌شیرین کن دانش بنیان وجود داشت و این در حالیست که ما برای رفع چالش کم آبی با ژاپن و آلمان در این حوزه تعامل می‌کنیم و اکنون میتوان از ظرفیت ایران نیز استفاده کرد.



رییس هیات پارلمانی ویتنام اعتقاد دارد اکنون فرصت مناسبی برای توسعه سطح روابط تهران و هانوی وجود دارد زیرا تحقق این مهم به تامین منافع مشترک کمک می‌کند.



تصور نمی‌کردم ایران توسعه یافته باشد/ از دستاوردهای جمهوری اسلامی شگفت‌زده‌ام



هانی خاشوقچی، رییس هیات پارلمانی عربستان سعودی نیز طی گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های سلامت، الکترونیک، کشاورزی، صنعت و حمل و نقل ابراز شگفت‌زدگی کرد و گفت: نخستین بار است که از تهران بازدید می‌کنم؛ تصویر ذهنی از ایران داشتم که گویا این کشور توسعه نیافته است اما اکنون شاهد پیشرفت و توسعه یافتگی جمهوری اسلامی هستم که خیلی خوب ارزیابی می‌شود.



گفتنی است، ششصد شرکت دانش‌بنیان بیش از یک هزار و ۲۰۰ محصول صادراتی خود در حوزه های کشاورزی، صنایع غذایی، آب و انرژی، ساختمان و شهر هوشمند، برق و الکترونیک، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، مواد پیشرفته و بالادستی نفت خام، صنایع نرم و خلاق، گیاهان دارویی، آی سی تی، آی تی و غیره را در خانه نوآوری و فناوری جمهوری اسلامی ایران در معرض دید نمایندگان مجالس کشورهای مختلف قرار دادند./



پایان پیام

  • کد خبر : 364713
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار