خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/30 - 10:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی‌جهان آبادی با اشاره به اظهارات وزیر خارجه فرانسه:

اروپایی‌ها نمی‌توانند ایران را مقصر برجامی جلوه دهند/ پاریس به دنبال توجیه کم‌کاری‌هایش نباشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: گزافه گویی وزیر امورخارجه فرانسه علیه کشورمان توجیه کم کاری اروپایی ها در برجام است.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص گزافه گویی وزیر امورخارجه فرانسه علیه کشورمان مبنی بر اینکه ایران در حال ایجاد ظرفیت تسلیحاتی است، گفت: اروپایی ها صرفا درصدد توجیه کم کاری خودشان در برجام هستند.



نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزیر خارجه فرانسه پاسخ دهد زمانی که ایران به تعهداتش عمل کرد، اروپایی ها به کدام بخش از توافقنامه پایبند بوده اند؟.



وی با اشاره به اینکه ایران در حال پیگیری یکسری مطالبات و حقوق ملت خود است، ادامه داد: بر این اساس می توان اذعان کرد اروپایی ها به دست و پا افتاده اند و موضوعاتی بی اساسی را علیه کشورمان مطرح می کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: کشوری که عضو ان.پی.تی است و به صورت مستمر تحت بازرسی قرار دارد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شفافت عملکردش را بارها اعلام کرده است، چطور می تواند درصدد ایجاد ظرفیت تسلیحات هسته ای باشد؟.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران قراردادی را امضا کرده که کاهش فعالیتش را در پی داشته است، خاطرنشان کرد: بنابراین می توان گفت که این اظهارات به نوعی برای مقصر جلوه دادن ایران در مواجه با برجام است؛ اروپایی ها از بازگشت آمریکا به برجام هراس دارند زیرا تصور می کنند در این صورت به حاشیه خواهند رفت./



پایان پیام

  • کد خبر : 312368
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار