خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/24 - 10:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
حیدری:

اروپایی‌ها بازگشت آمریکا به برجام را دستمایه عدم اجرای تعهداتشان نکنند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: لغو یکجا و کامل تحریم‌ها و جبران خسارت ناشی از عدم اجرای برجام از جمله پیش شرط های ایران درباره توافق هسته‌ای است.

شهریار حیدری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص اظهارات وزیر خارجه آلمان مبنی بر اینکه پیروزی بایدن فرصتی برای احیای برجام است، گفت: همواره روش دموکرات‌ها با جمهوری خواهان در ایالات متحده تفاوت داشته اما سیاست‌های آمریکا در مقابله با ایران اسلامی تفاوتی وجود ندارد زیرا آنها درصدد براندازی انقلاب اسلامی هستند.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران به مفاد برجام پایبند بوده است، اظهار کرد: برجام توافقنامه ای چندجانبه است و این در حالیست که آمریکایی ها به طور یکجانبه از آن خارج شدند.



وی با اشاره به اینکه اگر آمریکا بخواهد به برجام بازگردد باید پیش شرط هایی را اجرایی کند، ادامه داد: لغو کامل و یکجا تحریم ها و جبران خسارت ناشی از عدم اجرای برنامه جامع اقدام مشترک از جمله این پیش شرط ها محسوب می شود.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار نیست موضوع بازگشت آمریکا به برجام به دستاویزی برای فرصت سوزی شود، خاطرنشان کرد: به عبارتی عدم تحقق منافع برجامی برای کشورمان آسیب هایی را در پی داشته است از این رو اروپایی ها نباید از این طریق اجرای تعهداتشان را به تاخیر بیاندازند./



پایان پیام

  • کد خبر : 307904
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار