خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/16 - 11:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی:

اروپا نمی‌تواند چهره طلبکارانه‌ای نسبت به اقدام قانونی ایران بگیرد

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس اعتقاد دارد کشورهای اروپایی نمی توانند چهره طلبکارانه نسبت به اقدام قانونی ایران در راستای احقاق حقوق برجامی بگیرند.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص آغاز غنی سازی 20 درصد از سوی کشورمان و موضع ضدایرانی اتحادیه اروپا، گفت: استفاده صلح آمیز از فناوری هسته‌ای برای هر کشوری که مطابق قوانین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رفتار کند، امکان پذیر است.



نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنابراین کشورهای اروپایی نمی توانند چهره طلبکارانه نسبت به اقدام قانونی جمهوری اسلامی ایران بگیرند.



وی با اشاره به اینکه طی چند مدت گذشته بارها به اروپایی ها هشدار داده شد که باید به تعهدات برجامی پایبند باشند، ادامه داد: این مهم در حالیست که کشورهای حاضر در برنامه جامع اقدام مشترک فقط درصدد فرصت سوزی بودند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با یادآوری اینکه خروج یکجانبه آمریکا از برجام موجب انحراف از توافقنامه شد نه غنی سازی 20 درصدی ایران، تصریح کرد: در واقع اروپایی ها باید نگران رفتارهای خلاف عرف و قانون ایالات متحده در عرصه بین الملل باشند و اقدام یکجانبه ترامپ در مواجه با برجام را محکوم کنند.



عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس خاطرنشان کرد: سازمان انرژی اتمی مطابق قانون مجلس شورای اسلامی و در راستای احقاق حقوق برجامی اقدام به آغاز غنی سازی 20 درصد کرد؛ این اقدام به آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع داده شده از این رو از نظر حقوقی و فنی تمامی مراحل قانونی رعایت شده و کاملا شفاف است./



پایان پیام

  • کد خبر : 311451
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار