خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/07/30 - 14:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس زاده مشکینی:

اروپا از ورود ایران به بازار تسلیحات نظامی می ترسد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: کشورهای اروپایی با هدف فشار به جمهوری اسلامی مدعی فروش سلاح ایرانی به مسکو شده و از سوی دیگر نمی خواهند ایران وارد بازار تسلیحات نظامی پیشرفته شود.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ادعای کشورهای اروپایی مبنی بر نقض قطعنامه 2231 از سوی ایران با فروش سلاح به روسیه، گفت: از ابتدای انقلاب، غربی ها با جمهوری اسلامی بنای ناسازگاری دارند و به بهانه مسائل هسته ای و حقوق بشر و امروز به بهانه فروش تسلیحات نظامی به ایران فشار می آورند. غربی ها اهداف متعددی را دنبال می کنند تا جمهوری اسلامی ایران در حوزه تسلیحات نظامی خودکفا نشود این در حالی است که ما پیشرفت چشمگیری در این حوزه داشته ایم و با ورود ایران به بازار تسلیحات نظامی، رقیب جدی برای غرب ایجاد می شود، آنها از ورود جمهوری اسلامی به این بازار می ترسند.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس ادامه داد: از سوی دیگر روسیه در حوزه تولید سلاح نظامی جز 5 کشور دنیا است و از آخرین تکنولوژی تولید تسلیحات نظامی برخوردار بود، این کشور یکی از تولیدکنندگان مهم سلاح در دنیا است، غرب ظرفیت مسکو را در این حوزه به خوبی می شناسند بنابراین آنها می خواهند با بازی تسلیحاتی فشار سیاسی به ایران بیاورند و در شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای صادر کنند اما بی نتیجه می ماند چرا که موضع ایران در جنگ اوکراین شفاف است تاکید داشته ایم که اختلاف کشورها با گفتگو حل شود و با اقدام نظامی مخالف هستیم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: روسیه بر اساس منطق و محاسبه خود وارد این درگیری شده است و استدلال های خود را دارد، کشورهای اروپایی با هدف فشار به جمهوری اسلامی مدعی فروش سلاح ایرانی به مسکو شده و از سوی دیگر نمی خواهند ایران وارد بازار تسلیحات نظامی پیشرفته شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 350722
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم