خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/02 - 18:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
ساعدی در دیدار با رئیس کمیسیون انرژی پارلمان ونزوئلا مطرح کرد:

ارتقای سطح همکاری‌های ایران و ونزوئلا در سال‌های اخیر با وجود کارشکنی‌های دشمنان

ساعدی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در دیدار با رودریگز رئیس کمیسیون انرژی و نفت مجلس نمایندگان ونزوئلا، گفت: در طول سال‌های اخیر با وجود کارشکنی‌های دشمنان دو کشور، روند تعاملات دوجانبه در سطح مطلوبی قرار داشته است و با تداوم دیدارها این مناسبات گسترش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، قاسم ساعدی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به همراه علی حدادی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس که در قالب هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران جهت نظارت بر انتخابات منطقه‌ای و شهرداری‌های ونزوئلا این کشور سفر کرده است در جلسه‌ای با آنخل رودریگز رئیس کمیسیون انرژی و نفت مجلس نمایندگان ونزوئلا دیدار و گفتگو کرد.











دیدار با نمایندگان مجلس ونزوئلا


قاسم ساعدی در این دیدار با اشاره به روند همکاری‌های ایران و ونزوئلا، گفت: در طول سال‌های اخیر با وجود کارشکنی‌های دشمنان دو کشور، روند تعاملات دوجانبه در سطح مطلوبی قرار داشته است و با تداوم دیدارها این مناسبات گسترش خواهد یافت.











دیدار با نمایندگان مجلس ونزوئلا


وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی در پیشبرد زمیه‌های همکاری بین دو کشور، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجالس به عنوان منتخبان برآمده از دل ملت، نقش بسزایی در تعامل و گسترش روابط بین جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا برعهده دارند.











دیدار با نمایندگان مجلس ونزوئلا


نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی، انرژی را نیاز امروز جامعه جهانی دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا می‌توانند همکاری‌های گسترده‌ای را در زمینه تولید و صادرات انرژی در پیش گیرند که منافع این تعامل برای هر دوکشور مفید خواهد بود.



نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تحریم‌ها و تهدیدهای آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا بر لزوم حفظ وحدت و گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف بدون توجه به رویکردهای خصمانه آمریکا تاکید کرد.



آنخل رودریگز رئیس کمیسیون انرژی و نفت مجلس نمایندگان ونزوئلا نیز در این نشست با اشاره به توان جمهوری اسلامی ایران در حوزه انرژی و تولیدات پتروشیمی، تاکید کرد: توسعه صنایع تبدیلی در حوزه نفت و انتقال دانش و تجربه در این زمینه بین دو کشور، می‌تواند یکی از محورهای اصلی همکاری‌های فیمابین باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 331937
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار