خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/20 - 13:40
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی:

ادعای مسابقه تسلیحات هسته‌ای در منطقه صرفا برای دریافت امتیاز از ایران در مذاکرات است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است هرچه به زمان نتیجه گیری از مذاکرات نزدیک می‌شویم، اتهامات بیشتری در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای به ایران زده می‌شود که همگی بی‌پایه و اساس و صرفا جهت دریافت امتیاز از کشورمان در جریان مذاکرات است.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت عدم پیشرفت در راستی آزمایی از نحوه فعالیت‌های هسته‌ای ایران از سوی آژانس بین المللی اتمی و احتمال راه افتادن مسابقه تسلیحاتی در منطقه را اتهام بزرگی دانست و گفت: این اتهامات همواره به ایران نسبت داده می شود که به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای هستیم در حالی که هیچ نیازی به اینگونه سلاح ها نداریم.



نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: ساخت و استفاده از سلاح های هسته ای در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی تعریف نشده چرا که ما جنگ افزارهای اتمی را جزء سلاح های کشتارجمعی می دانیم و هرگز از آن استفاده نمی کنیم.



وی در ادامه با اشاره به عضویت داوطلبانه جمهوری اسلامی در NPT و تلاش همه جانبه برای جلوگیری از اشاعه سلاح های اتمی، عنوان کرد: این در حالی است که رژیم صهیونیستی عضو این پیمان نبوده و سلاح اتمی دارد همچنین برخی کشورهای دیگر نیز به ساخت این سلاح ها اقدام کرده اند که خود تهدیدی برای امنیت، صلح و ثبات منطقه است.



نوش آبادی در ادامه با بیان اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی فعالیت هسته ای این کشورها در حوزه سلاح را نادیده گرفته و به ایران اتهام زنی می کند، یادآور شد: این رفتار در راستای تحت فشار قرار دادن ایران برای دریافت امتیاز در جریان مذاکرات هسته ای است.



وی ادامه داد: عدم پیشرفت در راستی آزمایی فعالیت های هسته ای ایران یک دروغ و اتهام بزرگ است آن هم در حالی که ما حتی اجازه بازرسی از مکان های ادعایی را به بازرسان آژانس داده ایم و گزارش های آن نیز موجود است.



نوش آبادی اضافه کرد: آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی با نزدیک شدن به زمان رأی گیری در دور بعدی مذاکرات، قصد دارند با این فشارها ایران را پای میز مذاکره بیاورند و امتیاز بگیرند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با یادآوری این مطلب که دانش جمهوری اسلامی برای انرژی هسته ای بومی بوده و مبتنی بر دستیابی دانشمندان ایرانی است، خاطرنشان کرد: ورود به مسابقه تسلیحاتی در منطقه صرفا یک بهانه است تا جلوی دستیابی ما به فناوری صلح آمیز هسته ای را نیز بگیرند./



پایان پیام

  • کد خبر : 345418
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار