خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/27 - 19:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
با تصویب قطعنامه همزیستی مسالمت آمیز و ترویج فرهنگ رواداری میان ملت‌ها؛

اجلاس یکصدو چهل و ششم اتحادیه بین المجالس جهانی در منامه(IPU) به کار خود پایان داد

اجلاس یکصدو چهل و ششم اتحادیه بین المجالس جهانی در منامه(IPU) با تصویب قطعنامه همزیستی مسالمت آمیز و ترویج فرهنگ رواداری میان ملت‌ها به کار خود پایان داد.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت، مجتبی رضاخواه، رئیس شورای بین المجالس و عضو هیات رئیسه کمیته صلح و امنیت بین المللی IPU ، ریاست هیات مجلس شورای اسلامی را در نشست یکصد و چهل و ششم اتحادیه بین المجالس جهانی در منامه، بحرین  بر عهده داشت. عباس گلرو،ابوالفضل عمویی، رحمت اله نوروزی، روح اله متفکرآزاد، الهام آزاد و سمیه رفیعی نیز سایر اعضای هیات در کمیته های تخصصی بودند که در ایننشست حضور یافتند.



در این اجلاس ١٤٠ کشور شرکت کردند و بیانیه منامه با عنوان ترویج همزیستی مسالمت آمیز و جوامع فراگیر مبارزه با عدم تحمل و قطعنامه ای تخصصی را در مورد "جرایم سایبری، خطرات جدید برای امنیت جهانی" تصویب کردند.



در این بیانیه نمایندگان برای مبارزه علیه بی عدالتی ها از طریق سیاستگذاری‌های اقتصادی و اجتماعی مبتنی بر حق و انصاف که مردم پیش از منافع و ضعفا قبل از اغنیا مورد توجه باشند، تایید کردند. همچنین نمایندگان کشورها خواستار تقویت رویه جهانی با رویه تحمل شدند.



موضوع ماده اضطراری اجلاس ١٤٦ نیز افزایش آگاهی و درخواست برای اقدام پیرامون بحران های بشردوستانه در افغانستان، سوریه، اوکراین، یمن و سایر کشورها و همچنین توجه به آسیب پذیری زنان و کودکان بیش از دیگران بود. در این اجلاس که از ٢٠ الی ٢٤اسفند ١٤٠١ در منامه، بحرین برگزار شد، صدها نماینده حضور یافتند که ٣٤ درصد آنها زن و ٢٢ درصد نمایندگان جوان زیر ٤٥ سال بودند./



پایان پیام

  • کد خبر : 359060
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم