خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/02 - 11:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
حجت الاسلام والمسلیمن ذوالنوری در یکصدو چهل و هفتمین نشست مجمع اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU):

اجلاس مجالس جهان می‌تواند صدای مظلومیت فلسطین را به جهان مخابره کند

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: با وحدت می‌توانیم صدای رسای مظلومیت فلسطین و انزجار ملت ها از نسل کشی صهیونیست ها را با صدور یک پیام امیدوار کننده از مجمع اتحادیه بین المجالس به جهان مخابره کنیم که نتیجه آن جلوی نسل کشی مردم فلسطین باشد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت؛ حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری رئیس هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس جهانی بین المجالس (IPU) در رابطه با موضوع فلسطین و لزوم اتخاذ موضع یکپارچه کشورهای شرکت کننده در اجلاس با عنوان توقف جنایات جنگی و نسل کشی مسلمانان غزه توسط رژیم صهیونیستی، گفت: فلسطین پاره تن اسلام است ولی هیچ مشکلی دردآورتر از مشکلات نسل کشی مردم غزه نیست.



نایب رئیس مجلس یازدهم با اشاره به اینکه  مسلمانان امروز در دنیا با مشکلات فراوانی روبرو هستند، اظهار کرد: ماجرای تجاوز اسرائیل به فلسطین، به غزه ختم نخواهد شد. اگر امروز اجماع مسلمین جلوی جنایت جنگی و نسل کشی را نگیرد و اگر فلسطین امروز نجات پیدا نکند هیچ یک از کشورهای عربی و اسلامی از شر رژیم صهیونیستی در امان نخواهند بود؛ امروز باید بدانیم رویای نیل تا فرات تنها بخشی از نقشه شوم رژیم صهیونیستی است.



این نماینده مجلس در دوره یازدهم با بیان اینکه رژیم صهیونیستی یک خطر جدی برای تمام بشریت است، افزود: همان گونه که نه تنها مساجد و نه تنها مدارس بلکه کلیسا و بیمارستان را بمباران می‌کند که خلاف همه قوانین بین‌المللی است. 



نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا و اروپا همه جهان نیستند؛ امروز کشورهای اسلامی و عربی با وحدت می‌توانند یک اتحاد عظیم ایجاد کنند. در واقع امروز کشورهای آفریقایی که مزه تلخ استعمار غرب را در طول تاریخ چشیده‌اند همراه کشورهای اسلامی و عربی  می‌توانند، باشند.



وی تصریح کرد: با وحدت می‌توانیم صدای رسای مظلومیت فلسطین و انزجار ملت ها از نسل کشی صهیونیست ها را با صدور یک پیام امیدوار کننده از مجمع اتحادیه بین المجالس به جهان مخابره کنیم که نتیجه آن جلوی نسل کشی مردم فلسطین باشد.



گفتنی است؛ هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین ذوالنوری نایب رئیس مجلس برای حضور در یکصدو چهل و هفتمین نشست مجمع اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) به کشور آنگولا سفر کرده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 370482
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار