خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/20 - 12:43
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
رویوران در نشست بررسی آخرین تحولات منطقه درباره غزه، فلسطین و لبنان؛

اتهام زنی مقامات صهیونیستی به یکدیگر با مولفه ناکارآمدی/ شاهد افزایش بحران در داخل اسرائیل هستیم

رییس اتاق وضعیت فلسطین گفت: صهیونیست ها پس از عملیات طوفان الاقصی با انواع بحران ها روبرو شدند که اتهام زنی مقامات این رژیم به همدیگر به دلیل ناکارآمدی یکی از این موارد تلقی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست نشست تخصصی بررسی آخرین تحولات منطقه درباره غزه، فلسطین و لبنان پیش از ظهر امروز (چهار شنبه 20 تیرماه) با حضور رییس اتاق وضعیت فلسطین، دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین، مسئولان وزارت امور خارجه و صاحب نظران در دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین در تهران برگزار شد.

حسین رویوران در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه صهیونیست ها پس از عملیات طوفان الاقصی با انواع بحران ها روبرو شدند که همگی آنها به صورت مداوم در حال افزایش است، گفت: هدف اولیه رژیم صهیونیستی برای حمله به غزه، بازیابی نیروی ارتش و هیمنه از دست رفته آن بود، اما بعد از حملات جنایت کارانه به غزه، نتوانست خود را بازیابد و به بحران های این رژیم نیز افزوده شد.

رییس اتاق وضعیت فلسطین در این راستا، اظهار کرد: مقاومت فلسطین در میدان نبرد، صهیونیست ها را غافلگیر کرد؛ به عنوان مثال مقاومت در غزه از تاکتیک تله گذاری به جای مبارزه رو در رو استفاده کرد که نتیجه اش تلفات بالای ارتش اسرائیل بود و مطابق آن تلفات به آمار روزانه حدود پنجاه نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه پس از گذشت 10 ماه از جنگ، رژیم صهیونیستی با اختلافات زیادی در داخل خود رو به رو است، افزود: بر این اساس نتانیاهو در تلاش است تا جنگ را طولانی کند تا شاید به دستاوردی دست یابد.

رویوران ادامه داد: در حال حاضر اختلافات به حدی رسیده که  مقامات صهیونیست یکدیگر را متهم به ناکارآمدی می کنند؛ به عنوان مثال طی چند مدت گذشته شاهد استعفای ۹۰۰ افسر صهیونیست بودیم که نشان از مشکلات جدی در اردوگاه صهیونیست ها دارد.

رییس اتاق وضعیت فلسطین با اشاره به اینکه بسیاری در داخل رژیم، این جنگ را جنگ نتانیاهو می دانند نه اسرائیل، تصریح کرد: بر این اساس شاهد کارشکنی صهیونیست در مذاکرات آتش بس هستیم.

وی بیان کرد: حماس دو شرط عقب نشینی نظامیان صهیونیست از غزه و آتش بس کامل و دائمی را اعلام کرده و پایبند به آن است اما مقامات صهیونیست بارها از شروط خود عقب نشینی کردند و یا آن را تغییر داده اند.

رویوران در این زمینه، گفت: این مهم نشان می دهد اعلام کردن پایان مرحله دوم جنگ از سوی صهیونیست ها، یعنی یک شکست بزرگ برای آنها چراکه نتوانستند به اهداف اعلامی خود برسند و دستاوردی داشته باشند.

رییس اتاق وضعیت فلسطین اظهار کرد: آیزنگوت از فرماندهان نظامی صهیونیست اعلام کرد پیروزی نصیب اسرائیل نخواهد شد؛ این فرد که شکست رژیم صهیونیستی را اعلام کرده، کسی است که پسرش در ابتدای عملیات طوفان الاقصی به هلاکت رسیده  و در جامعه صهیونیست از اعتبار بالایی برخوردار است لذا نظر وی قابل تامل است./

پایان پیام

  • کد خبر : 380428
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار