خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/26 - 14:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مقتدایی:

آیا بایدن به راحتی می‌تواند به برجام بازگردد؟

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:سیاستمداران آمریکایی القا می کنند که بایدن به راحتی می تواند هر کاری را  انجام دهد در حالی که بازگشت آمریکا به برجام نیازمند گذشتن از فرآیند های داخلی است.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با حضور حضور تعدای از کارشناسان وزارت امورخارجه،اندیشمندان و صاحبنظران دانشگاهی گفت: در این جلسه ابعاد مختلف برجام مورد بررسی قرار گرفت و کارشناسان و صاحبنظران در این موضوع اتفاق نظر داشتند که ایالت متحده برای انجام تعهدات خود و جبران خسارت های ایران می بایست مجموعه‌ای از قوانین، مقررات و مصوبات را در سطوح مختلف به تصویب برساند.



وی افزود: در این صورت آمریکا می‌تواند به برجام بازگشته یا  به تهعداتش عمل کند اما نکته مهم این است که سیاستمداران آمریکایی القا می کنند که بایدن به راحتی می تواند هر کاری را  انجام دهد در حالی که خلاف واقعیت است.



مقتدایی تصریح کرد:همه تحلیلگران،کارشناسان و صاحبنظران عرصه سیاست، چهره‌ها، شخصیت‌ها و مقامات سیاسی باید توجه داشته باشند که بازگشت آمریکا به برجام باید فرآیندهای خاص خود را طی کند.



وی تاکید کرد: اگر ساده لوحانه با این موضوع برخورد کنیم دوباره وعده‌های نسیه خواهیم پذیرفت و پذیرفتن آن یعنی خسارت بیشتر در برجام؛ حرف از مذاکره و بازگشت آمریکا به برجام و اقدامات چند جانبه، منوط به لحاظ قواعد و مقررات حقوقی و مصوبات دو کشور است.



وی ادامه داد: باید از هرگونه ساده لوحی و هرگونه ساده انگاری یا خام اندیشی پرهیز کرد و به ملت ایران این پیام را بدهیم که آمریکایی ها با حقه بازی برخی از فعالیت ها خود را در عرصه های بین المللی انجام می دهند.



مقتدایی خاطرنشان کرد: ما نباید اسیر مکاری‌های آمریکا شده و با تغییر رئیس جمهور در این کشور به فشار بیشتر آمریکا به کشورمان کمک کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 308124
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم