خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/08 - 16:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضازاده:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از فعالیت‌های هسته‌ای نظامی اسرائیل بازرسی کند

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است باید نسبت به اقدامات هسته‌ای غیرصلح‌آمیز اسرائیل که عضو NPT نیز نمی‌شود، شکایت شود.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت رسیدگی آژانس بین المللی انرژی اتمی به وضعیت پیشرفت هسته ای نظامی رژیم صهیونیستی که در راستای توسعه سلاح صورت می گیرد، گفت: رژیم نامشروع اسرائیل با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی به صورت غیرقانونی، غیرانسانی و غیر بشری در حوزه هسته ای فعالیت می کند و تهدیدی برای امنیت کشورهای منطقه و حتی کشورهای جهان است.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: از آنجایی که این رژیم و آمریکا حافظ منافع یکدیگر هستند، اجازه فعالیت های هسته ای غیرقانونی و حتی گسترش و اشاعه آن در سطح سلاح های هسته ای به اسرائیلی ها داده می شود.



وی در ادامه با بیان اینکه علت عدم توجه آژانس بین المللی اتمی حمایت آمریکایی ها از آنها است، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی با چراغ سبز آمریکا و کشورهای اروپایی به فعالیت های غیربشری هسته ای خود ادامه می دهد از این رو آژانس بین المللی اتمی باید نسبت به اقدامات هسته ای رو به پیشرفت اسرائیل که غیرصلح آمیز است، واکنش نشان دهد.



رضازاده ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران برای تولید انرژی و در فرایندی کاملا صلح آمیز، فعالیت هسته ای دارد و بارها کارشناسان و بازرسان آژانس از فعالیت های ما بازرسی کرده اند و هیچ نمونه ای مبنی بر اقدام خلاف مقررات NPT بودن کشف نکرده اند.



عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه عضویت جمهوری اسلامی ایران در NPT نیز به صورت کاملا داوطلبانه است در حالی که فعالیت صلح آمیزی داریم، خاطرنشان کرد: این در حالی است که رژیم صهیونیستی با تولید سلاح های هسته ای در این پادمان عضو نمی شود و کسی هم به آنها شکایتی نمی کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 346520
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار